-
Jag och min man har lite namnpanik.... är i v. 36 nu och vi ändrar oss, men kommer ändå hela tiden tillbaka till samma namn...Från början har min man inte ALLS gillar mitt förslag: Minja... men vi har båda gillar namnet Olivia... i söndags berätta han att han ändå faktiskt börjat gilla Minja mer och kunde tänka sig det namnet på dottern i magen!!Minja OliviaJag tycker det är fint...Påverkar lite av att min svärmor tycker att det låter som NINJA med M...(Jag personligen har inget emot namnet Ninja heller...men man påverkas så lätt!!)Vad tycker ni??Tack och Kram -
Svar på tråden Vad tycker du om namnet MInja?
-
kan ju erkänna att ja aldrig hört namnet minja, men rätt häftigt
hellre minja än olivia tycker ja -
Minja är ett "mjukare" exempel jämfört med namnet Pinja som är rätt så vanligt här i Finland :)
-
Jag gillar både Minja och Ninja.
Olivia är också jättefint! -
Hellre Minja eftersom Olivia är ett jätte vanligt namn
-
Din svärmor har haft chansen att välja namn när hon fick barn.
Nu är det eran tur så låt ingen påverka erat beslut.
När våra släktingar frågade om vilka namn vi funderade på så rabblade vi upp några (som vi inte tänkt använda) och sen fick de veta vad barnen skulle heta när vi kom hem från bb -
Jätte fint!
-
Jätte fint, mjukt och vackert
-
Kör på det ni gillar, det viktigaste är alltid att man blir mest nöjd själv. Att Olivia är mycket tjusigare är en annan sak och det är bara en saksak från min sida. Minja och Ninja är inte så fina, men det viktigaste är ju vad ni tycker . Lycka till!
-
Jättefint, gav det själv som förslag till sambon häromdagen då vi har svårt att enas om just flicknamn! Olivia däremot är ett klassiskt vackert, men enligt mig lite tråkigt namn.
-
Tack! Jag gillar båda mycket...
Olivia känns mer klassiskt men ändå sååå vackert!! (lite "högklassigt"..haha)Minja låter å andra sidan mildare o mjukare... lite kul namn :)Vi är musiker båda två... och man ska ju inte ha ambitioner, men OM hon nu oxå skulle vilja hålla på med musik kanske det är kul med ett ovanligare namn.Jag vill däremot inte att det ska låta "finskt" eller så utan uttalas med mjuk accent...