Immunologisk infertilitet
Hejsan!
Jag och min man har försökt få barn i snart fyra år och har genomgått all möjliga och omöjliga undersökningar. Jag har genomgått två operationer där man tagit bort en hel del polyper i livmodern, men annars har man inte hittat något "fel" på varken mig eller min man. Jag har genomgått två äggplockningar vid Sahlgrenska i GBG och precis misslyckats med mitt fjärde IVF-försök, nästa är på G i mars. Jag har en otrolig produktion av ägg och fick vid den senaste plockningen nio embryon som nu är nedfrysta. Allt ser alltså jättebra ut, förutom när det kommer till att ägget/embryot ska fästa.
Alla läkare jag pratat med säger att jag ska ta det lugnt och ha tålamod och att de tror att deta med IVF ska fungera i längden, men som säkert många andra i min situation känner har man svårt att "ta det lugnt och vänta".
Det senaste halvåret har jag hört och läst mycket om det härm ed immunologisk infertilietet och tycker det verkar väldigt intressant. Jag vet att jag har ett mycket bra immunförsvar. Jag hart tagit upp det här med läkare både på Sahlgrenska och privata kliniker i GBG, men får ej något gehör. Är det någon som vet något mer om det här och/eller har något tips på någon läkare i vårt land som arbetar med dessa frågor och skulle kunna hjälpa mig? Är väldigt tacksam för hjälp!!!
Kram från lilla mig...