• Urcellen Ellen

Första jacket till telefon

Hur hittar man första jacket till telefon?

• Svar på tråden Första jacket till telefon
  • SunshineS

Det brukar oftast vara det som sitter i hallen. Kommer inte ihåg om man kan kolla på nåt sätt. Om det är gamla ledningar i en lägenhet kan man kanske följa sladdarna och se vilken som kommer "utifrån" och vilka som kopplats vidare från det "första" jacket.

• Urcellen Ellen

Någon som vet hur man kollar det?

• Jalika

vårat första jack sitter i köket. obegripligt med sant. så vår modem huserar under ett köksskåp och därifrån går det sladdar till det trådlösa modemet som måste stå i hallen för att räcka i hela huset. trådlöst nätverk - javisst

• Soffie

har heller ingen aning. skulle koppla in bredband och letade men ack nej... så jag tog bara ett.. det funkade fast man måste stänga av modemet innan man svarar annars brusar det... provade alla jack med samma resultat....

• Majsan70

Enl min sambo så går det att ta reda på själv.

80% av 1:a jacken sitter i hallen, då dessa oftast är närmast ytterdörren.

I några fall kan 1:a jacket sitta i ett sovrum el kök, men i dessa fall ligger dessa rum närmast där telekabeln kommer in.

Har man flera jack och telefoner, kan man lyfta på luren på samtliga, där du har ton är 1:a jack. Detta funkar dock inte om man har parallell kopplat någonstans, eller brutit av den där plast piggen som sitter i mitten på alla stickproppar.

Så man får klura och testa lite.

• Pappa DeNiro

Bra fråga .... jag har mitt bredband i sista utaget. Det fungera eftersom jag inte använder någon av de andra jacken, jag har en trålöstelefon på samma utag efter kontakten till bredbandsmodemet fungerar fin fint!

• Mi na

Har just kopplat in bredband hos en kompis och då gjorde vi så att vi satte in telekontakten till adslmodemet i halluttaget utan att sladden satt fast i telekontakten. Sitter kontakten rätt (och halluttaget visar sig vara det första jacket) ska du inte kunna höra någon ton i de andra uttagen så länge kontakten sitter i utan sladd. Testa det.

Svar på tråden Första jacket till telefon