• Anonym (?)

Kan man skicka efter plastsprutor ?

Kan man skicka efter plastsprutor från apoteket?
    Jag har så ont vid sex nu, och vi vill gärna ha barn men kan man knappt genomföra ett samlag vid vissa månader skulle det vara bra att ta hjälp av en spruta av nåt slag....
    Hoppas nån kan hjälpa mig att svara på frågan.....

• Svar på tråden Kan man skicka efter plastsprutor ?
  • Stårschan

Jag vet inte hur stora de ska vara, men kolla på Apoteket om du inte kan få en plastspruta där - en sådan som används för att mäta upp och ge barn rätt mängd penicillin till exempel.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Anonym (sprutbefruktad)

På apoteket har de bara 1 ml sprutor utan kant, och det verkar inte gå att få tag på större sprutor utan kant där, men om du pratar med en läkare eller en sköterska på vårdcentralen kan du säkert få några 5 ml sprutor.

Jag köpte några 5 ml sprutor i Norge, och blev gravid efter några månaders inseminationer.

Förra veckan fick vi några 5 ml sprutor på vår vårdcentral för att ge sonen vätskeersättning, så de går att få tag på utan större problem.

• Anonym (?)
    Anonym (sprutbefruktad) skrev 2010-02-16 13:10:30 följande:
    På apoteket har de bara 1 ml sprutor utan kant, och det verkar inte gå att få tag på större sprutor utan kant där, men om du pratar med en läkare eller en sköterska på vårdcentralen kan du säkert få några 5 ml sprutor.Jag köpte några 5 ml sprutor i Norge, och blev gravid efter några månaders inseminationer. Förra veckan fick vi några 5 ml sprutor på vår vårdcentral för att ge sonen vätskeersättning, så de går att få tag på utan större problem.
    Tack för ditt svar.
  • Anonym (*)

Det finns också sprutor som är till för vaginal införing av spermiedödande medel (alltså det är inget medel i men sprutan är gjord för det ;).

Utformade så att det inte är så stor risk att riva sig som det är med doseringssprutor, fråga efter det på apoteket.
  • emmisss

Det fungerar utmärkt med 1 ml sprutor... som man får på apoteket! har blivit gravid två gånger med sånna! Har vestibulit så vi använde oss oxå av ägglossningstester för att kunna pricka rätt!

• Anonym (?)
    emmisss skrev 2010-02-18 17:47:35 följande:
    Det fungerar utmärkt med 1 ml sprutor... som man får på apoteket! har blivit gravid två gånger med sånna! Har vestibulit så vi använde oss oxå av ägglossningstester för att kunna pricka rätt!
    Tack. Jag hämtade en igår :)
    vad roligt för dig att du lyckats li gravid två ggr.
  • emmisss

Med tanke på att jag blivit gravid två gånger innom loppet av 7 månader (fick missfall första gången) men nu så är jag i vecka 23 och allt ser så bra ut så! Så tror jag absolut att det är inte svårare att bli gravid via spruta än med "naturliga" sättet!  Men det är bara inte lika kul, som sagt ägglosningstester är ett tips, då slipper man injisera sig i onödan när chanserna ändå inte är så stora!Finns billiga ägglossningstester om man goglar just billiga ägglossningstester på nätet!

• Anonym (?)
    emmisss skrev 2010-02-19 09:12:12 följande:
    Med tanke på att jag blivit gravid två gånger innom loppet av 7 månader (fick missfall första gången) men nu så är jag i vecka 23 och allt ser så bra ut så! Så tror jag absolut att det är inte svårare att bli gravid via spruta än med "naturliga" sättet!  Men det är bara inte lika kul, som sagt ägglosningstester är ett tips, då slipper man injisera sig i onödan när chanserna ändå inte är så stora!Finns billiga ägglossningstester om man goglar just billiga ägglossningstester på nätet!
    Tack igen. vad hoppfullt.
    Men en fråga bara, sprutan är så liten hur får man in sperman där? tar man den först i en mugg eller så och sen för in i sprutan? {#lang_emotions_undecided}
  • Anonym

Det beror väl på hur ens situation ser ut, om man har en intim relation med den peronen man skaffar barn med! vi använde oss inte av någon mugg/kopp utan drog upp sperman från oftast min killes mage! Om man får vara så detaljrik....;) bara att sätta sprutan i sperman i naturligtvis ej uppdraget läge och sedan dra upp sperman med sprutan...ibland kunde man få till två-tre omgångar i sprutan men ibland bara en omgång!

ps. sök på hemmainsemination på google  eller här på familjeliv så hittar du massa info...ds

Svar på tråden Kan man skicka efter plastsprutor ?