• tvåprinsar

Huvudvärk i början i graviditet?

Är huvudvärk i början av graviditeten något att oroa sig över? Är i vecka 14..

• Svar på tråden Huvudvärk i början i graviditet?
  • luckyme83

jag hade huvudvärk och migrän hela min första graviditet...
    nu är jag gravid igen och har samma igen...
    en del får så kallad hormonell huvudvärk..
    drick mycket vatten och försök vila..alvedon är okej att ta om det blir olidligt..

• emme 86

Jag hade ont i huvudet fram till v.17-18 pga alla hormoner i kroppen.
    Efter det har det var lugnt som tur är.

• WPmamman

Har haft huvudverk hitills under min 2:a graviditet. Första hade jag nget men denna lider jag a huvudvärk och jag är i vecka 23 nu.

• Shmone

Jag hade migrän ca varannan/ var tredje dag ungefär lika länge som illamåendet höll i sig.. kanske till v.17-18. Sen blev det bättre.
    Det hade med hormonerna att göra tror jag. Definitivt inte blodvärdet - för jag hade bra blodvärde då.

• Lajs85

Jag hade huvudvärk (dunderhuvudvärk) de tre första månaderna! Var fruktansvärt jobbigt men docktorn sa att det var okej att ta två alvedon och det hjälpte ju en stund iaf....
    Sen gick jag till en naprapat och fick lite tips på örter jag skulle testa och jag vet inte om det funkade eller om bara huvudvärken gick över naturligt men det kan ju vara värt att pröva!
    Skicka ett medelande till mig om du vill ha listan över örterna (naturläkemedlet) jag fick rekommendationer till.

• Spexig

Hade mycke huvudvärk ca v14-19 med båda mina. Inget farligt, gick över när jag kom in i må-bra-perioden (typ v19-20)

Svar på tråden Huvudvärk i början i graviditet?