• varfördåför

benmärgsprov..

hejsan, jag fick veta idag att jag skall göra ett benmärgsprov i höftkammen med lokalbedövning.

Jag vill bara veta hur de gör, går det fort, gör det ont, hur långtid tar svaren, eller om ni har något annat att berätta om saken

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Svar på tråden benmärgsprov..
  • varfördåför

ingen som gjort ett?

• varfördåför

någon som vet något idag då?

• Pihl

hej! vet inte så mkt om det men varför ska du göra ett?! Har de inte informerat dig då om hur de ska gå tillväga..

• NiXxI

Benmärgsprov vet jag inte mycket om, men det är nog mildare än ryggmärgsvätskeprov och det var inte obehagligt att göra där och då, men i tre dygn efter spydde jag och had migrän från helvetet.

jahapp
  • varfördåför
    Pihl skrev 2010-02-17 13:39:47 följande:
    hej! vet inte så mkt om det men varför ska du göra ett?! Har de inte informerat dig då om hur de ska gå tillväga..
    jag ahr förlåga vita odkppasärskilde som stimunsvaret så devill utesluta att det inte är ågot med benmärgen. Jag fick bara veta det på telefon igår lite snabbt så jag vet inte hur det gårtill eller något. Hon sa bara att det blir lokalbedövning och att de gör det i höftbenskammen.
  • varfördåför
    NiXxI skrev 2010-02-17 13:42:19 följande:
    Benmärgsprov vet jag inte mycket om, men det är nog mildare än ryggmärgsvätskeprov och det var inte obehagligt att göra där och då, men i tre dygn efter spydde jag och had migrän från helvetet.
    oj.. det lät inte trevligt alls hoppas att jag slipper det iaf
  • varfördåför
    Mimab skrev 2010-02-17 13:46:53 följande:
    Här är en länk www.skane.se/templates/page.aspx?id=109190
    tack för länken den var väldigt informativ nu vet jag iaf hur det går till det är altid skönt

men jag vill ändå höra från någon som gjort det, mer personlig information
  • Anonym (leukemi)

Jag fick göra benmärgs prov, när jag genomgick utredning för min leukemi.
    Det gör visst ont, skitont när de sprutar i bedövningen. -Allt annat är lögn..Men det går bra ändå ts, ska du se.

• Mammatilltretroll

leukemi/anonym: Hur gick det för dig? Hade du leukemi och vad hade du för symptom?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
Svar på tråden benmärgsprov..