• Joico

Hårinpackningar blir bara fel

Jag har färgat hår som (enligt frisörer iaf) är väldigt tjockt.. men jag brukar ofta be dom att tunna ur det. Det är självlockigt men lockarnas utseende beror lite på dagsformen Jag har brunt hår som når ner till brösten ungefär. Jag försöker använda hårinpackning en gång i veckan för att få mjukt, fint, glänsande hår som ser ser välvårdat ut. Men det blir bara pannkaka av det!

Håret känns tjockt, "smetigt", det blir trassligt fort och svårt att reda ut, det ser matt ut och blir frizzigt. Jag sköljer väldigt noga så det är inget kvar i håret. Har provat flera olika sorter och vissa är bättre än andra men inget ger det resultat jag hoppas på att få. Varför blir det såhär? Och har du några tips på vad jag kan göra?

• Svar på tråden Hårinpackningar blir bara fel
  • Hårexperten

Hej!

När du skriver "smetigt" hur menar du då?!

Det bästa för att motverka frizzighet och matthet är ju att använda sig av en glansgivade produkt som ändå inte blir fet.
    Det finns ju typ leave in balsam i creme form som är kanon bra för just lockiga hår som tyvärr är torrare i sig själv än ett rakt hår.

• Joico

Det känns strävt och som om det inte vore ursköljt helt, men jag sköljer som tusan så det finns ingenting kvar.

Mitt hår är kanske inte så jättefarligt dåligt men iomed att det är vinter, mitt hår är färgat osv. så känns det schysst mot håret att göra en inpackning. Men det är alltså själva inpackningen som gör mitt hår frizzigt, tjockt och konstigt. Om jag tvättar håret dagen efter inpackningen så är det helt som vanligt igen. Efter ursköljd inpackning så förväntar jag mig ett glansigt och lent hår, inte ett frizzigt och "kladdigt" hår. Förstår du hur jag menar?

Jag använder inpackningar för färgat hår men har också provat för torrt hår - det ger typ samma resultat varje gång.. men det kanske är så det ska vara?

Svar på tråden Hårinpackningar blir bara fel