• muffin

bi?

Jag är en tjej som tänder både på killar och tjejer (har dock aldrig haft sex med en tjej). Jag har däremot aldrig varit kär i en tjej. Räknas man som bi då eller?

• Svar på tråden bi?
  • Anonym

Du får faktiskt definiera dig själv. Det är ditt liv.

• muffin

öööhh...ok tack. vet inte om det va menat att vara otrevligt men jag tolkade det så.

• Anonym

Tvärtom.
    Det är ingen annan som har rätt att sätta etikett på dig. Du får kalla dig precis vad du vill. Det finns alltså inga kriterier som man bör eller ska uppfylla för vad man kallar sig.

• muffin

...låter ju vettigt klart. Anledningen till att jag frågar är att jag alltid blivit upphetsad av både kvinnor och män men alltid sett mig själv som heterosexuell. Men min sambo anser att jag är bi...då började jag att fundera på det lite..att ja, kanske jag är det? Känns ju dock inte riktigt korrekt eftersom jag aldrig varit med en kvinna.

• sambo i sumpan
    muffin skrev 2010-02-16 15:29:24 följande:
    Jag är en tjej som tänder både på killar och tjejer (har dock aldrig haft sex med en tjej). Jag har däremot aldrig varit kär i en tjej. Räknas man som bi då eller?
    Jag kan också tända på tjejer dock har jag ännu inte haft sex med nån,,,skulle jag sätta etikett på mig skull jag nog sätta bi light, nyfiken bi eller helt enkelt bara sexuell...oavsett kön.....
  • muffin
    Anonym skrev 2010-02-18 09:25:55 följande:
    Är oskulder asexuella?
    Helt klart en poäng{#lang_emotions_wink}
  • Agapi

Som sagt så är de ju helt upp till dej själv vad du vill kalla dej. Vissa anser bara man är bi om man kan tänka sej att ha ett förhållande med båda könen, andra tycker de är vem man vill ha sex med som räknas.

Själv tycker jag att gränsen går mellan om man bara fantiserar/tänder på bilder osv eller om man faktiskt VILL ha sex med båda könen. Bara för att man tänder på de i fantasin betyder inte att manvill göra de irl.

Jag hade iaf tyckt de var konstigt om någon sa "ja jag är bi, men jag vill inte ha förhållande eller sex med en tjej" ;)

Svar på tråden bi?