ImseVimsig skrev 2010-02-17 15:01:01 följande:
Min äldsta var nog inte sen med BVC-mått. Men lite fumligare än kompisarna, tyckte vi.Han hade svårt att gå uppför/nedför i terräng när han var 1½-2 år (enligt dagis). Men det hade kanske alla?! Då bodde vi i stan och han gick på en förskola med platt tomt.När han var 3 flyttade vi och hamnade på en förskola med skogstomt. Det gjorde stor skillnad tror jag!Nu är han 8 och duktig motoriskt! Han simmar tre simsätt, åker slalom och har bra koll på armar och ben. Jag vet inte om han hade varit lite klumpigare om vi inte varit så aktiva själva? (Han tränar simning, spelar fotboll och åker slalom. )Eller om han bara var lite sen som 1-2 åring?/I
Låter som vår son. Inte sen enligt BVC, men om man jämför med jämnåriga. Han frågade nyligen om han kommer kunna åka slalom när han är 7-år...
Han är också duktig i vatten så vår framtida strategi är att låta honom hålla på med både simning som han är bra på och andra aktiviteter som han kanske behöver öva extra på. Vi går till dagisgården på helgerna och övar med honom i klätterställningen för att han ska känna att han kan hänga med de andra. Skönt att höra att fler har liknande inställning, alltså att det är övning som gäller =)