• Svar på tråden Näsblod på hund?
  • magkänsla

min har gjort det ! men efter närmare titt så såg jag att han gjort illa sig i näsan! antagligen på en pinne eller på skaren när vi var på prommis !

• enlitenbitkaka
    magkänsla skrev 2010-02-16 17:25:17 följande:
    min har gjort det ! men efter närmare titt så såg jag att han gjort illa sig i näsan! antagligen på en pinne eller på skaren när vi var på prommis !
    Aha ok....min har blött hela dagen och nyser ut massor. Så det är inget ytligt, kommer inifrån
  • qenzo

Han kan ju ha dragit in ngt i nosen som sedan skaver, vilket då gör att han nyser vilket i sin tur ger skavsår = blödning.

Givetvis måste en vet få titta på saken om det inte blir bättre inom ngn dag.
  • MaNiMi

Vår förra hund blödde näsblod efter att hon blev attackerad av en löst springande hund som bet henne tvärs över och i själva nosen.
    Vi fick stopp på blödandet från de yttre skadorna innan vi åkte till vet. och väl där så slutade det blöda ur nosen.

Om hunden bara helt plötsligt börjar blöda näsblod är det nog bäst att du tar kontakt med en veterinär! Kan ju bero på massa olika saker.

• enlitenbitkaka

Vi har varit hos veterinären idag och ska tillbaka imorgon för röntgen av skallen....i bästa fall är det ett löst föremål eller något enkelt böldliknande. Men är så orolig... :(

Det började imorse, innan vi ens hade hunnit vara ute....

• MaNiMi

Usch ja förstår att du är orolig! Hoppas det bara är något tillfälligt hunden råkat få in i nosen!

Svar på tråden Näsblod på hund?