Torr känslig hud
Är gravid i vecka 20+1 och har börjat få problem med torr och rödprickig hud på insidan av låren och mot knäna. Det kliar o sticks i huden, även på övriga kroppen. Speciellt är detta efter jag duschat.
Är gravid i vecka 20+1 och har börjat få problem med torr och rödprickig hud på insidan av låren och mot knäna. Det kliar o sticks i huden, även på övriga kroppen. Speciellt är detta efter jag duschat.
Hej
Jag har väldigt torr hud, över hela kroppen. Duschar bara med Natusan duschcreme, den används kanske mest åt barn men även av en torris som jag. Smörjer mig med Body shop's Cocoa bodybutter över hela kroppen efteråt och det gör stor skillnad mot vanliga krämer. Ldb's Silk-serie fungerade bra innan det blev kall vinter men inte längre.
Sen har jag läst att man kan få graviditetsklåda men det vet jag inget om.
Lycka till!
Man kan bli lite extra känslig för olika lotioner och tvålsorter när man är gravid. Jag var också väldigt torr ett tag men bytte då duschtvål till en mildare och köpte lotion på apoteket för torrhud (förutom mandeloljan som jag använder på magen), sedan blev det mycket bättre.
Har också blivit en torris! Jag smörjer mig med mandelolja eller barnolja, beroende på hur torr jag känner mig.
Sen ska man inte duscha eller bada i för varmt vatten då blir huden torr. :)
Ok tack för tipsen! Ska testa lite mildare duschcreme än den jag har.
Mjukgörande kräm typ miniderm tror jag kan funka.
Jag blev supertorr tidigt i graviditeten. Sticker och kliar över hela kroppen.
Miniderm finns på Apoteket. Dock är den parfymfri men jag smörjer först med den och sedan tar jag lite doft ovanpå. Miniderm fixar typ alla sorters hudproblem!