Hjälp mot torra spruckna hälar?
Någon som har ett tips?
Någon som har ett tips?
Finns en kräm från Scholl som ska vara helt fantastisk.. finns på vanlig affär, iaf större butiker som Ica Maxi och City gross. http://www.sprucknahalar.se/SWE/droge_hielen.htm. Om sprickorna är av "mild" variant så finns återfuktande kräm för torra/hårda fötter också..
Scholls kräm ÄR helt fantastisk! (Locobase repair från apoteket är också bra.)
Jag är också nöjd med Scholls. Över förväntan. Filarna hälarna och smörjer och tamejtusan, det blir bättre!
...eller så börjar ni äta LCHF. Har inte haft en spricka på evigheter - utan smörja.
"filarna hälarna", ursäkta mig, men tur att du förstod ändå.
MC, LCHF låter lockande, men jag vet inte. Är dålig på att hålla mig till nåt, vare sig det är Atkins, Gi eller nåt annat.
Hur snabbt ska Scholls hjälpa?
Om du har sprickor som gör ont och inte vill läka kan jag rekommendera Compeed's plåster mot hälsprickor! De tar omedelbart bort smärtan och sprickorna läker på några dagar!
Fortsätt sedan att smörja i förebyggande syfte!
Jag vet inte om mina sprickor räknades som djupa, men jag såg skillnad på bara några dagar.
Testa linda in hälarna i celofanplast efter du smort in dom. Smörj in dom på kvällen o sätt på strumpor utan på plasten så håller det sig på plats något så när.
Tjimtjom, en stor fryspåse funkar också att ha på fötterna.
Jag kan verkligen rekomendera tummeli. Den har funnits i finland sen urminnes tider och finns nu i sverige på www.tummeli.se.
Prova Gelsox. Helt fantastiskt sköna och jag tror det blir billigare i längden.
www.gelsox.se