• Birry

All inclusive i Thailand??

Söker på nätet och hittar ingenting (förutom Fritidsresors "nästan"-all inclusive). Finns det inte all inclusive i Thailand eller letar jag på fel ställen?

Så, vet någon om det finns riktig all inclusive i Thailand? (Sol- och badsemester är jag ute efter)

• Svar på tråden All inclusive i Thailand??
  • vedens

Att gå ut och äta är en stor del av nöjet i thailand och maten är så billig så det finns ingen efterfrågan och därmed ingen marknad för all-inclusive där.

• Birry

Ah, misstänkte att det var nåt sånt! Jag som ville kombinera det bästa från mina semestrar (buffén) med ett nytt land som alla verkar älska...

• nattiZzZ

Tro mig, det är inte värt att åka all-inclusive till thailand. Varken ekonomiskt eller för att missa den thailändska maten {#lang_emotions_smile}

• Tjoflöjt

Håller med ovanstående talare! Det bästa med Thailand är att gå och sätta sig på nåt litet hak på stranden med en gasolbrännare, och käka trerätters med öl för en hundring för två! På hotellen kostar motsvarande säkert tre gånger så mycket, så rent ekonomiskt skulle all inclusive vara en förlustaffär för resenären.

• Elli47

Måste bara hålla med alla tidigare talare, all-inclusive i Thailand är synd rentav! Där finns så god och billig mat så det vore tragiskt att missa det!

• Birry

Tack för era svar! Då får vi ställa in siktet på något annat land då!

• Ulf Harrys Farsa
    Birry skrev 2010-02-17 13:37:46 följande:
    Tack för era svar! Då får vi ställa in siktet på något annat land då!
    bara för att få all inclusive?

åk till thailand, det är ju inte så att du "sparar" jättebelopp på att åka på en all inclusive, buffémat som stått framme i 3 timmar och inhemsk öl/sprit som smakar skit, näe tack.
  • Birry
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-17 13:43:09 följande:
    bara för att få all inclusive?åk till thailand, det är ju inte så att du "sparar" jättebelopp på att åka på en all inclusive, buffémat som stått framme i 3 timmar och inhemsk öl/sprit som smakar skit, näe tack.
    Ja, bara för att få all inclusive! Det handlar inte om att spara pengar utan att jag älskar att det finns buffé!  Visst är det coolt att folk kan tycka olika!?
  • Ulf Harrys Farsa
    Birry skrev 2010-02-17 14:26:30 följande:
    Ja, bara för att få all inclusive! Det handlar inte om att spara pengar utan att jag älskar att det finns buffé!  Visst är det coolt att folk kan tycka olika!?
    Ja jag skulle aldrig äta på en all inclusive buffé men men det är ju jag (och/eller jag skulle aldrig köpa en all inclusive bara för att få äta buffé)
  • Elli47

Buffé kan man få på restauranger i Thailand också...   Men alla vill vi ju olika saker och det är inget fel med det!

• Djungelpojken

Jag kan annars rekommendera Fritidsresor till Thailand, dom har ett stort utbud av bra hotell och de flesta är av bra kvalitet. Men precis som alla tidigare redan sagt så är inte all inclusive alternativet bra varken kvalitetsmässigt eller ekonomiskt. Vill du äta buffé kan du ju alltid gå till de större hotellen på orten som oftast har buffé på olika teman (även om ca 80 % alltid är samma...).

Härligt med Thailandsresa, jag kom hem därifrrån för två veckor sedan efter två sköna veckor!

• Echidna

Thailand har så himla mkt god mat att det är synd att inte åka dit bara för att man hellre vill ha sunkig buffe. Alla drinkar (alkoholfria och alkoholhaltiga) är så himla goda därnere. Härligt att sitta på nån restaurang (oftast utomhus) och käka inhemsk mat o dricka nån fruktdrink slår det mesta.

• magkänsla
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-17 14:32:30 följande:
    Ja jag skulle aldrig äta på en all inclusive buffé men men det är ju jag (och/eller jag skulle aldrig köpa en all inclusive bara för att få äta buffé)
    jag skulle vilja tillägga att jag har hört att många blir besviken på bufferna på all inclusive! enformigt och tråkigt! och magsjuka!
  • Birry

Det är väldigt omtänksamt av er att tala om hur fel det är med buffé och all inclusive, men jag har varit på många all inclusive-ställen och aldrig blivit besviken. Det är så jag vill ha det med maten, det är helt ok att ni inte vill det, men för mig är det semester när man kan gå och ta god mat på det sättet när man vill. Söker jag en kulinarisk upplevelse åker jag inte på en eller två veckors charter...

Svar på tråden All inclusive i Thailand??