• zoe111

ledsen o gråter!!!

hej alla!! jag har hamnat i en gråtperiod..... har mått JÄTTEbra länge, men sen i tisdags ungefär så började det, har ångest och så vill jag bara gråta o gråta. är helt ur balans. min sambo tycker jag beter mig som en idiot o vill inte ens va i min närhet sa han imorse. har betett mig illa hela veckan, ingenting duger, varit som en grinig bortskämd snorunge fast egentligen har jag haft ångest hela veckan o känt mig orolig o nojjig. jag mår blä. har nån upplevt nåt liknande???? kan det vara hormonerna? mådde ungefär så här i början av graviditeten åxå, är i v 25 nu. tacksam för svar....

mvh, ledsen

• Svar på tråden ledsen o gråter!!!
  • Karro midsommarbrud

Känner så väl igen mig, mådde så till och från när jag väntade min dotter -99. Hoppas du kan få din sambo att förstå att det är hormoner som spökar...
    *KRAM*

• Paxvictoria

Jag hade en sådan peroid förra veckan ( då v.26) hade fullstädig panik och grät som aldrig förr.
    Och det är klart att det drabbar ens partner när man går omkring och har ångest och är ledsen...det blir en hel del upp & nedgångar i humöret till följd av detta. Däremot har jag turen att ha en stöttande och uthållig pojkvän som ligger och kramar på mig när jag gråter som värst och det hjälper faktiskt...så se nu till att säga till din pojkvän att han f-n får stötta dig nu och att det faktiskt är övergående *L*

nu har min gråt/ångest peirod gett med sig (för denna gång*ha ha*)och allt är som förr även om jag fortfarande kan bete mig som en snorunge men gråter dock inte så mycket : )

Så ha tålamod så skall du se att det ger med sig, gör det däremot inte det vänd dig till din bm så du kan få hjälp att prata med någon genom mvc. man skall inte gå runt och må dåligt för länge även fast det kan bero på hormonerna.
    Hoppas allt känns bättre snart. kramar R-M

• Tvåbarnsmamma79

Gumman!Jag känner sååå igen mig!(du om nån vet väl hur mkt ja har varit ledsen o orolig*ler*)Jag förstår verkligen hur jobbigt du har det nu!Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får må bra snart igen,som du gjort ett tag nu.Har skickat brev till din inbox,skriver mer där...
    Tänker på dig vännen min!
    Många varma kramar//Sandra

• ElinÖland

Idag var en "ledsen" dag för mig me, allt bara gick emot mig - blev skit lessen när potatisen kokade över... Hmm, jobbigt, bara att hoppas att vi mår bättre i morron!
    Mvh

• Vero

Jag känner också igen mig, förra veckan (v. 29) var jag hopplös. Man känner sig verkligen som en snorunge, grinar som en treåing när nånting går en det minsta emot.

Min sambo tycker också att jag beter mig otroligt omoget och blir irriterad på mig. Lyckliga du Paxvictoria som har en sambo som kramas! Det är precis vad jag skulle behövt. Fast samtidigt förstår jag honom, jag tror inte jag skulle stått ut om han var sådär grinig för ingeting heller Som tur var känns det bättre nu, för mig.

• Lilla Linnéa

Mitt humör är också väääldigt upp och ner under graviditeten. Vissa dagar känns det som allt är åt skogen och jag kan vara jätte deppig.

• jeannette

tråkig att din sambo inte förstår..

synd att män inte blir gravid.....där skulle han forstå hur du har det....

kan inte du prata med din mamma eller med nån ang detta?
    ring till barnmoska o be om psykolog hjälp

jag har redan bokat för den perioden efter förlossning för jag vet inte hur jag kommer att känna......under graviditete har det varit upp o ner..o så ...
    men boka gumman säg att det är akut de hjälper dig..

en bamse jätte super stor kram till dig...jeannette:)

• jeannette

obs jag går hos psykolog nu oxå

• jeannette

jag har mått dålig hela graviditeten...

inte vet jag varför.

• Jennifer28

Hej, jag talar inte av erfarenhet man har du försökt att förklara för din man hur du mår att du vet att du inte är dig själv och att du får ångest då du beter dig som du gör mot honom. Jag kan förstå att detta är svårt att prata om särskilt om man mår så dåligt som du verkar göra så ett alternativ är att skriva ner hur du känner. Tror ialla fall att detta skulle hjälp mig. Lycka till och jag hoppas att du snart mår bättre.

• växjötjej

Min kille blir också less på mig, jag är sur och tvär och svär som en borstbindare, så jag måste säja att jag förstår honom. Jag tror gråtattacker är väldigt vanligt fast man talar inte om det med alla för att det känns som om man ska vara lycklig och tacksam för att man är gravid.
    Önskar också att min kille kramade mig mer men han drar sig undan när jag är på det humöret tyvärr.

• Niquilota

Är iv 26 och har plötsligt hamnat i en gråtperiod också, undrar om det hör till denna period? Tidigare hade jag mest raseriutbrott och mådde skit, nu gråter jag för ingenting. Igår ville sambon inte ha såsen jag hade lagat och det föranledde en gråtattack som höll i sig en bra stund. Vansinnigt ...

Himla taskigt av din sambo att säga något sådant, jag vet att det kan måste vara svårt för dem(männen), men det är faktiskt deras barn också. Om han inte fattar när du pratar med honom kanske någon annan kan få honom på bättre tankar? Kan du inte höra om han kan prata med bm om det, eller nån utomstående som kan föklara hur det ligger till? Jag har en enorm tur som har en stark man vid min sida, som inte tar illa upp eller mår dåligt av att jag är som jag är, men det är ju inte alla som kan vara så starka ens om de försöker. Jag hade inte stått ut med mig själv som jag var de första tre månaderna ...

Hoppas att du på något sätt kan få honom att förstå att han måste stötta dig mera även om du beter dig lite illa just nu. Håller tummarna!

Kram,
    Annika

• nenababe

Tur för mig att min sambo har långt tålamod, för det har behövts..
    Men han har altdig sagt dumma saker om mig utan förstått att det inte är en dans på rosor att vara med barn.
    Kram

• Sparvel

TACK!

Det var ju väldigt skönt o höra, för jag bara gråter hela tiden...

v22

• Tequila

Hej!

Här är en till som gråter och har ångest hela tiden! Tur att man inte är ensam, man känner ju sig idiotisk som man håller på. Är i vecka 21.

Svar på tråden ledsen o gråter!!!