• liindiiz

    baby expo sollentuna??

    Hejsan är det någon som köpt barnvagn på WWW.BARNVAGNNU.SE
    BABY EXPO
    Gärdstuguvägen 27
    SOLLENTUNA

    om hur är vagnarna??

    mvh linda

  • Svar på tråden baby expo sollentuna??
  • JayV

    Hej Linda!

    Jag har inte köpt därifrån men var på väg fast nu e jag riktigt tveksam efter att ha träffat han som "äger firman" (60+ och virrig) Han påstod sig äga fabriken i polen och jag är den typen som är misstänksam av mig och kollar upp fakta, så jag "googla" runt lite och finner att han köper sina vagnar från www.babyactive.pl och efter att ha kontaktat dem får jag vet att han är återförsäljare, så mkt skitsnack (försäljarprat?) från hans sida och dessutom hittar jag barnvagnen mkt billigare från tyskland (ca.1500kr). Är lagom förvirrad med alla vagnar och märken hit och dit, men jag kan tipsa dig om den här sidan iaf för de har jag kommit fram till att de är seriösa =)

    http://www.kleinemaeuse.de/artikel_id_3174_a_Kinderwagen-Kombi-Kinderwagen-Kombi-Kinderwagen-Adbor-Arte-3-x-3-incl--Babyschale---in-17-Farben-erhaeltlich-Kinderwagen-Kombi-Kinderwagen-Arte-3-x-3-incl--Babyschale-flower-schwarz-.html

    du får klistra in den på http://translate.google.se såvida du inte är bra på tyska förstås ;)

    Här e ytterligare en länk till en seriös säljare på ebay och där har man hur mkt färger som helst att välja mellan :P (maximal beslutsångest)

    http://stores.shop.ebay.co.uk/Wonderark__W0QQ_armrsZ1

    LYCKA TILL!!! =)

    -Jaana

  • Leoanen

    Varning!!!  Köp ej hos Babyexpo  Factory outlet i Sollentuna
     
    Företaget förekom den 17 Mars i Plus för att ägaren säljer dåliga vagnar fråm Kina.

    Dessutom har han enl Sverker en" hård ton" = en hoppa i nilen framtoning när det blir en raklamation.

    Se programmet på svt.se/ plus och döm själva.

    Man handlar bara inte hos detta företag
    Vagnarna heter JET, SNOOZE, BIG APPLE OCH FLERA ANDRA KONSTIGA MÄRKEN

    Jag hann undslippa en barnvagn från detta företag, vilket var tur

    Leo och frida

  • Leoanen

    Varning!!!  Köp ej hos Babyexpo  Factory outlet i Sollentuna
     
    Företaget förekom den 17 Mars i Plus för att ägaren säljer dåliga vagnar fråm Kina.

    Dessutom har han enl Sverker en" hård ton" = en hoppa i nilen framtoning när det blir en raklamation.

    Se programmet på svt.se/ plus och döm själva.

    Man handlar bara inte hos detta företag
    Vagnarna heter JET, SNOOZE, BIG APPLE OCH FLERA ANDRA KONSTIGA MÄRKEN

    Jag hann undslippa en barnvagn från detta företag, vilket var tur

    Leo och frida

  • Zelmilainen

    jag hade kontakt med säljaren via mail då jag ville ha kompletterande uppgifter ang ett par vagnar jag var intresserad av. har aldrig stött på en så otrevlig säljare förut. hans attityd fick oss att välja bort honom...


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • WilleNova

    Jag VARNAR starkt från att ens åka dit!!!!!!!!!!!!!!!!

    Har aldrig någonsin träffat en så fruktansvärt otrevlig människa förut! var i chock efter att ha varit där!

    Jag följde med min svägerska dit för att hon skulle kolla på en vagn, vi åkte taxi dit då vi jobbade och åkte med vår brukare.. trodde att vi kommit fel när vi blev avsläppta i ett villaområde!

    När vi ringde på verkade han helt okej och sa att vi skulle få kika på vagnarna.. dom stod i hans källare och det var rörigt och luktade rök..
    så redan då kände vi att oj var har vi hamnat!
    Efter ca 20 min kanske började han tröttna på hennes "velande" och tyckte att vi frågade för mycket!! Jag sa då att herregud man går väl inte bara in och köper första bästa vagn och går sen! man måste ju få titta på dom och ställa frågor!

    Då blev han riktigt otrevlig och hotfull och det blev världens gräl mellan oss!
    Jag sa att vi trodde det var en vanlig barnvagnsaffär där man i lugn och ro kan titta på vagnarna.. Ja men det är en vanlig affär säger han då argt! eehh en äcklig källare..

    Han tyckte att vi tog upp hans dyrbara tid i onödan eftersom vi ändå bara "tittade" ??? sen när kom det en lag på att man måste köpa något när man går in i en butik!?
    Jag sa att hon hade tänkt köpa en vagn men eftersom han är så otrevlig så skiter vi nog i det! Då genast började han smöra som tusan och sa att oj jaha hade jag vetat det hade jag varit trevligare!! jävla gubbe!

    Vi var ju fast där i helvetet eftersom vi hade en taxi bokad hem och den gick inte att boka om heller.... 

    det slutade med att hon ändå köpte en vagn för att hon blev övertalad om att den var " JÄTTEBRA" 
    Jag kan inte återberätta så bra men han var hotfull och jävligt otrevlig!!

    Typ 1 vecka efter inköpet så började vagnen gå sönder... skruvar lossnade, sittplattan åkte ständigt ur osv...  svägerskan drog sig verkligen för att ta kontakt med honom men fick sen komma för att åtgärda felen..

    Hon tog med en kompis för att slippa träffa honom ensam och det spårade ur totalt! Han började trackasera henne och sa nåt i stil med att "en sån som dig köper jag för en hundring i Thailand"!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Efter ytterligare några veckor började fler saker gå sönder... hela vagnen höll på att rasa! Då ville hon reklamera vagnen och tog med sig sin mamma och hennes karl som stöd, denna gång blev det nästan slagsmål!! Efter mycket om och men fick hon byta in vagnen mot en annan och lägga 2000 mellan! Hon såg ingen annan utväg då alternativet var att stå helt utan vagn och dom 3000kr hon betalat i sjön..

    Även denna vagnen började gnissla och dra snett och plötsligt tvärstanna osv.. men hon har gett upp och tänker inte kontakta honom igen då han är så hotfull!.

    När jag såg honom på tv programmet "plus" nu i veckan så fick jag ont i magen! Det var exakt samma vagn och samma fel och gubben går inte att komma någon vart med så tom Sverker ger upp!

    så STOR VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

  • WilleNova

    den som min svägerska köpte först hette snooze, den andra vet jag ej namnet på

  • Zelmilainen
    WilleNova skrev 2010-03-24 19:12:06 följande:
    den som min svägerska köpte först hette snooze, den andra vet jag ej namnet på
    enligt säljaren ska de ha haft mkt problem med just den modellen (ca ett år sen jag hade kontakt med han) och de felen skulle va fixade... men tror honom inte direkt...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • WilleNova

    den andra vagnen ser ut att vara den som heter swift!  med tanke på att hon fick "byta in" den trasiga vagnen med 2000 kr emellan så blev hon jäkligt lurad! står nämligen att swiften kostar 1995kr!

  • WilleNova

    Nej han bara snackar en massa skit....
    har för mig att han an sa att han hade sålt över 400 såna vagnar och endast 1-2 st hade det lossnat någon skruv på och det hade han fixat direkt.. lät ju inte så farligt då men det var ju bara skitsnack..

    Han sa dessutom på plus att han hade fixat skruvarna på dom som hade haft problem och sen hade kunderna varit nöjda! Knappast sant, i verkligheten så är det så att man inte vågar kontakta honom fler ggr då han är LÄSKIG!

  • Zelmilainen

    han borde få näringsförbud eller vad det nu heter...


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Stargirl

    Jag har hört en massa negativt om butiken. Sådana lögner som de säger till sina kunder borde vara straffbart. själv har jag ingen erfarenhet men skulel start avråda ifrån att handla där!!!


    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Pursan

    Jag är högst chockad, jag har träffat honom ett par gånger nu och har köpt vår barnvagn där, en cityjet, den enda han själv tillverkar (men han är återförsäljare för andra vagnar).

    Jag tycker att han är riktigt rolig och väldigt insatt i denna branch. Han vet vad han pratar om när det gäller barnvagnar, han har hög kvalité på de egen tillverkade och han har inte haft en enda reklamation på den vagn han går ut med att han själv tillverkar, cityjet.

    Jag känner flera som har cityjet och som är jätte nöjda, även efter långtidsanvändning. Att han kan upplevas som barsk eller otrevlig är inget som jag har upplevt, däremot är jag jätte förtjust i hans humor och hans sätt att vara. Han är absolut inte virrig, men väldigt pratglad :)

    Visst var det inte fräsht med en inrökt nedervåning, men vagnarna står i garaget och dom är i sprillans förpackningar och han sätter ihop dem på plats, går igenom varje del för sig för att försäkra sig själv och kunden om att alla delar är hela. Vagnen luktar heller inte rök.

    Jag är sååååå nöjd med vagnen,
    jag har inget att klaga på och jag rekomenderar CITYJET högt!

  • BAO

    DET SOM STÅR OM BABY EXPO MÅSTE VARA SKRIVET AV ILLVILLIGA PERSONER. JAG HAR KÖPT EN JET AV HONOM OCH 5 AV MINA BEKANTA HAR KÖPT SAMMA VAGN. ALLA ÄR JÄTTENÖJDA MED VAGNEN.
    EN GÅNG HADE VI PUNKTERING PÅ ETT HJUL OCH KONTAKTADE BABY EXPO.
    VI ÅKTE UT OCH DÅ SADE HAN TA DETTA HJUL SÅ HAR NI ETT EXTRA OCH VI FICK ÄVEN EN NY SLANG TILL DET TRASIGA DÄCKET.
    HAN HAR SNYGGT OCH ÄR BÅDE ROLIG TREVLIG OCH VÄLDIGT SERVICE INRIKTAT TYCKE I ALLA FALL JAG.

    JAG FATTAR INTE HUR FOLK KAN SKRIVA SOM DOM GÖR EFTERSOM JAG HAR SVÅRT ATT TRO ATT DENNE TREVLIGE KILLE SKULLE VARA SOM DET STÅR. MITT INTRYCK ÄR I ALLA FALL ATT DETTA ÄR EN KUNNIG TREVLIG RAK OCH BRA BÅDE MAN OCH FIRMA.

    MIA

  • Zelmilainen

    har är hur otrevlig som helst och fattar inte hur du kan säga att han är trevlig bao... och varför "skrika"?

    bao skulle kunna stå för baby active outlet dvs just den lånken ts pratar om... 


    nehepp...
  • gallobosco81

    Baby active i sollentuna är riktigt prisvärt och håller högsta kvaliten. Jag och min sambo köpte en svart Elipso och jag måste säga att det är riktigt bra kvalité , och nu är lillan 7 mån så vi köpte sittdelen till vagnen och fick jättebra service.. Dessutom fick vi massor med extra prylar på köpet, så nja håller inte med tidigare inlägg ,visst han som säljer är en riktig karaktär men vi upplevde inte det som jobbigt! Tvärtom, .. men vill man betala 3gånger mer för samma kvalité så är det bara att köpa från nån dyr butik i city!?

  • Mattias och Linn

    Vi har handlat barnvagn hos Gubben Baby Expo Sollentuna. Han var trevlig vid försäljningstillfället trots att jag och min sambo fick en känsla av att han kunde få psykbryt. Nästan genast upptäckte vi att barnvagnschassit var defekt (låste inte på båda sidor) som vi var tvungna att åka tillbaka som han blev läskig, svor, tyckte det var jobbigt att vi var där igen o.s.v. hemskt bemötande.
    kort summerat okej vagn till ett billigt pris men vi kommer ALDRIG HANDLA FRÅN DEN GUBBEN IGEN.

  • maggan27
    Varning !!!
    Babyexpo numera kallat Babyactive Peter Segebaden bluffannonserar
    Barnvagnarna.
    Har varit där 3 ggr och aldrig finns   vagnarna som han annonserar på blocket för  de priser som står i annonserna .

    De är alltid slut  eller såld för 5 minuter sedan men vi har den här för 4.995:- , när man varit där 3 gånger för att få  ny billig barnvagn  Modell ECO för 1.095:- blir man arg.

    Åk inte dit  för vagnarna som gubben verkligen vill sälja kostar 3-4.000:- mer

    Dessutom smutsigt och äckligt i den.sk butiken i källaren .

    Åk inte dit , ni blir bara lurade .

    Sedan har jag konstaterat att det finns inget företag Babyactive utan det finns en enskild firma  Peter von Segebaden som har massor med betalningsanmärkningar  hos kronofogden.
     maggan27
Svar på tråden baby expo sollentuna??