• Anonym (mens)

Tjejer, blöder ni på nätterna?

Jag är helt enkelt nyfiken på: Hur mycket blöder ni på nätterna när ni har mens?
    Är det lika mycket som dagtid eller kanske ingenting alls? Vad använder ni för mensskydd nattetid? Och hur många nätter?

Skriv gärna också om ni blöder lite eller mycket dagtid, hur lång mens ni har, och om ni ev har preventivmedel som påverkar hur mycket ni blöder.

• Svar på tråden Tjejer, blöder ni på nätterna?
  • Anonym (1)

Oftast struntar jag i skydd på nätterna, för det rinner inte ur mig på samma sätt. Jag kanske har skydd den första natten p.g.a flödet, men i regel inte de följande nätterna. Har aldrig någonsin "lyckats" fläcka ner lakanen, tex.

• Anonym (M-kopp)

Blöder inte alls mycket på natten, ibland inget.
    Anväder menskopp!! Bästa uppfiningen!

• gbgumman

Klart man blöder på nätterna men eftersom man ligger ner så kan det inte rinna nedåt lika lätt. Du vet tyngdlagen. Men det händer ju om man blöder mycket.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Anonym (tampong)

Blöder inte mkt alls på natten. Använder tampong även på natten..
    Mens 4 dgr med p-piller, 6 dgr med p.stav och 5 dgr utan p-medel..
    Blöder inte speciellt mkt på dagarna heller.

• Anonym

Första 2-3 nätterna använder jag dubbla bindor,samt tampong....

• Anonym (nej)

Jag blöder inte på nätterna, det samlas och kommer som en fors direkt jag nyser eller stiger upp på morgonen, inte det fräschaste precis

• Anonym (nej)
    Anonym skrev 2010-02-16 21:31:25 följande:
    Första 2-3 nätterna använder jag dubbla bindor,samt tampong....
    Du kan hos läkaren skaffa piller mot för mycket mens!!!
    Det gjorde jag för att jag hade samma sits, glömde påpeka det i mitt förra inlägg!
    Jag hade EXAKT samma problem som du innan mina tabletter!
  • Anonym

Jag blöder på natten, trodde alla gjorde det? :-s
    Jag använder tampong + binda nattetid, det brukar räcka till.
    Använder inget som kan påverka min mens, har oregelbunden mens och emellanåt ganska kraftiga blödningar.

• Eisa

Jo jag blöder även på nätterna men inte lika mycket pga the gravitation you know. Allt kommer när man reser sig upp på morgonen istället = helvete.

Har nattbinda på mig i 2 nätter. Skulle ej våga sova i tampong då de ej skall sitta i så länge (tror jag?).

Har mens i 7 dagar.

• Anonym (tampong)
    Eisa skrev 2010-02-16 21:36:16 följande:
    Jo jag blöder även på nätterna men inte lika mycket pga the gravitation you know. Allt kommer när man reser sig upp på morgonen istället = helvete.Har nattbinda på mig i 2 nätter. Skulle ej våga sova i tampong då de ej skall sitta i så länge (tror jag?).Har mens i 7 dagar.
    Det stämmer, dom ska bara sitta i 4-5 timmar. Men jag har alltid HATAT bindor och så fort jag provade tampong så kunde jag inte gå tillbaka till bindor. Har sovit i tampong sen jag va 15 år...
Svar på tråden Tjejer, blöder ni på nätterna?