Munkhätteskolan
Någon som har sina barn på Munkhätteskolan i Malmö som kan ge en rescension?
Hur tycker ni att det har fungerat främst för de små barnen?
Tacksam för svar! :)
Någon som har sina barn på Munkhätteskolan i Malmö som kan ge en rescension?
Hur tycker ni att det har fungerat främst för de små barnen?
Tacksam för svar! :)
Tyvär tror jag inte att det finns någon perfekt skola för våra fina barn, men man skall ju försöka vara engagerad så mycket det går så att man vet vad som händer, och försöka få andra föräldrar att träffas och prata med varandra om barnen och annat...
Vi har vår son just nu i förskolan eller "nollan" som andra kallar det för och vi försöker få vår son därifrån! Han har gått där i tre veckor och redan hunnit bli så pass slagen av en annan elev så han fick fraktur på ena fingret och där fanns ingen lärare som såg det. Detta hände på en Onsdag, på Måndagen var vår son tillbaka i skolan och då slog samma pojke honom i huvudet med en kloss, denna gången satt en lärare precis brevid och tog tag i pojken, gud vet vad annars som hade hänt. Vår son har dessutom autism och en egen resursperson som har noll koll på vad autism är! Hon bara tar ledig i två dagar utan att förvarna vår son mer än 1 dag innan, och han brukar behöva ett par dagars förberedande! Nej du... du gör bäst i att ha ditt barn på någon annan skola.. Det är min åsikt iaf...
Så dåligt gjort av personalen till din son när hon är medveten om hans behov!
Och jätteläskigt att det finns barn som bara går till attack sådär, men det gissar jag kan hända på vilken skola som helst, tyvärr. Hoppas det löser sig iallafall för er!
Fick väldigt dåligt intryck av skolan redan i våras när vi var på föräldrarmötet inför förskoleklassen så vi ordnade så att vi bytte. Även om det var sent ute så gick det bra. Tack och lov.
Främsta orsaken var att skolan hade så väldigt låg statistik på skolverketshemsida hur många som klarade proven i 5an. Bara 30%. Det och att så gott som alla barn har utländsk bakgrund, även om min man också är utlandsfödd så tror vi att kvalitén på undervisningen sänks p.g.a detta. Tyvärr.
Han går på Lorensborgsskolan.
Eftersom vi varit på semester så är det första veckan för honom nu men han trivs bra och kontakten med lärarna och fritids fungerar bra så jag är också nöjd.
Jo en annan sak som jag inte gillade med Munkhätteskolan är att den är så stor. Nästan 900 elever upp till 9an, medan Lorensborg är en mindre skola.
Hoppas ni hittar en annan skola som ni trivs bättre med!
Nej vi tillhör Fosie, men man får ju söka skolor i andra stadsdelar också.
Dom har ju däremot inte skyldighet att erbjuda en plats eftersom vi inte inte tillhör stadsdelen, men har de plats är det inga problem.