Fk har "bestämda" handläggare för bestämda kunder, kan vara tex styrt av vart personen arbetar, vart man bor eller om man är arbetslös. Sen är det även uppdelat på vilken dag man fyller år.
Att vara personlig handläggare med mycket kontakt tex när det gäller sjukersättning och långvarig sjukdom är jätteviktig. Det är väldigt viktigt att du som "kund" känner förtroende för den som handlägger ditt ärende.
Om du inte känner dig nöjd med själva bemötandet eller om någonting annat inte "klickar" så får du naturligtvis framföra din önskan att byta handläggare. Det bästa är att försöka kontakta enhetschef för den avdelningen och framföra dina önskemål och ev klagomål.
Själva handläggningen görs ju dock på alla sätt av alla handläggare, det är ju den personliga kontakten som blir annan då och kan kännas lättare. Det KAN vara så att det inte finns någon möjlighet att byta "på stört" så att säga eftersom alla handläggare är överbelamrade med ärenden och det är svårt att sätta sig in i ett nytt pågående ärende. Om du känner dig missnöjd ska du ändå naturligtvis höra av dig och be om annan handläggare, om det inte går att bemöta ditt önskemål kanske din nuvarande handläggare kan få information om vad som känns "konstigt" och ni kan börja på ny kula.
Får jag fråga varför du vill byta? Hur som helst hoppas jag att det löser sig.