• 7 michelingodingar

vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)

Vi som trivs tillsammans- DEL 6
    Då har vi hunnit till del 6..

Vi är ett tappert gäng på 10-15 stycken med barn födda i okt/nov/dec-2007, men givetvis är ALLA välkomna in. Bara man har lite hyffs!

Vissa är inne varje dag. Vissa ibland. Men huvudsaken att vi inte ger upp och håller ihop tråden!

Kram på er!!

• Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)
  • 7 michelingodingar

hoppas ni hittar hit nu tjejjer

dagen kunde väl börjat bättre här, alwin vakna 05.30 o vägrade somna om så alla var uppe med tuppen, skulle ju till tandläk med lexan o ha med mig dom 3 minsta så jag bad maken lägga in sittvagnen i bilen kommer ut o har han gjort det då näääää o ändå sprang ena dottern ut o sa till att han inte skulle glömma den, abbe totalvägrade klä på sig gallskrek som en tok(TRÖTT var ju bara förnamnet för hans del) så sena kom vi iaf ut till bilen jag drar en fin ramsa över maken som inte ens bemödat sig med o lägga in vagnen åt mig så trycka mig förbi typ en liten smal gång på 20 cm för o komma in till garagedörren(maken har ställt några stora runda tunnor på ena sidan o soptunnan på den andra) fick slita upp garagedörren dra ut vagnen o häva vagnen för o få ut den till på köpet höll jag på o ramla rätt in i snödrivorna, skitförbannad så inser jag att det går inte o få upp bagaget på bilen ännu mer förbannad o inser att klockan tickar o vi kommer aldrig hinna till tandläk i tid så in med vagnen i framsätet hos stora dottern o en abbe som fortf gallskriker allt vad han orkar o ska inte spänna fast sig så jag sätter mig i bilen o nu är mitt tålamod slut o vad händer JOOOOOOO BILJÄVELN startar inte så ut ur bilen packa ut ungarna o in o ringa tandläk o tala om läget dessutom får abbe vara hemma med oss för mitt bäcken pallar inte o gå till dagis med tvillingvagn o snön suck nu har jag lugnat ner mig lite iaf men himmel så förbannad jag var!!!!!

• Pilea

Barbamammans...

Oj, vilken körig morgon minst sagt!
    Tack för länken föresten! 
    Har också lite strul med 2 Tradera-köpare nu! Den ena sa att hon varit på banken i måndags, men ingen betalning syns än iaf. Den andra köpte en kjol med "köp nu" för snart 1 vecka sen, men har fortfarande inte betalat.
    Hur mycket snor kan man ha i i näsan egentligen??? Känns som jag ska snyta ut halva hjärnan varje morgon Till på köpet har jag massa slem/rossel i luftrören som jag måste hosta upp hela tiden för att kunna andas riktigt, får ju skit ont i magen när jag måste hosta.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • 7 michelingodingar

pilea: man tror ju man ska snyta ut hjärnan emellanåt o vart finns liksom allt

här är jag genomförkyld o har oxå slem/rossel som började komma inatt så efter 03 har jag hostat som en tok o AJJJJJ vad ont det gör i magen o det sliter ju åt alla håll o kanter så nu försöker jag harkla så gott det går för o slippa ta i o hosta!!

har du mailat köparna? konstigt en vecka tar det inte o föra över pengar ju!!

fick ett mail av säljaren som skrev att hon skikcat kläderna o likså i omdömena både mitt o den andra köparens neg omdöme kommentera hon nu med att varorna var skickade... jaaa eller huuuuur känner jag då{#lang_emotions_undecided}

herregud så godissugen jag är o inga pengar o köpa för heller{#lang_emotions_yell} är väl bra tyckte maken men INTE jag som håller på o bli galen av suget efter choklad{#lang_emotions_tongue_out} tur det snart är fredag o BB kommer

• lunaria

tycker det är idiotiskt att de bara har trådar öppet i 3 månader, blir tokig på det!!

barbamamma: hua, blir trött bara jag läser om din morgon!! förstår att du vart förbannad på din man, han kunde ju lätt ha underlättat en hel del för dig denna morgon .

Pilea: usch vilken förkylning du verkar ha fått, krya på dig!! så trist med inbetalningarna!! tycker det är så skumt att folk verkar strunta i saker när de har budat och dessutom får omdömen sen då..

jag känner mig bara mer o mer trött. Nu tog maken in Noah när han skulle gå på toa o fixa till sig, men annars är Noah som ett plåster på mig, såå mammig!! ska helst bäras hela tiden och jag har knappt krafter att vara uppe ur sängen, än mindre att bära runt honom. mina fogar klarar inte heller av det o jag börjar få problem med ishiasen, suck!!

• Pilea

Ska maila igen o fråga om de verkligen har betalt, annars har de väl satt in pengarna på någon annans konto.

Nu snöar det igen, ska det aldrig ta slut! Får väl vara glad om allt hinner smälta bort till Midsommar Vilka översvämningar det ska bli sen.
    Imorgon ska jag iväg o få den där immuniserings-sprutan pga att jag är Rh- och på fredag är det dags för mvc igen (var ju nyss där känns det som).
    R blev försten inte så glad på mig när han såg att jag försökt flytta möbler själv. Det var nästan att han inte ville ge mig min semla när jag varit så stygg  
    Alve 060129 Tyra 071019
  • 7 michelingodingar

am zandra: ja jag brukar ha lite koll på det där när trådarna stängs men inte denna gång

ja visst hade han kunnat underlätta sablans karlskrälle men i morgon bitti är det honom jag sparkar ut för o sätta in vagnen o se till så bilen startar!!!!

hoppas du snart är piggare igen, jobbigt med både fogar o ischias usch!!!

haha jag nämnde för maken om receptet på pannacottan igår o sa att jag tänker göra den i helgen maken muttrar för han tycker pannacotta är sååå äckligt{#lang_emotions_dreamer} han får vara utan så blir det desto mer till oss
    tänkte på hur många pers räcker det receptet till som du har?

förresten kom o tänka på dig inatt när jag låg vaken o hosta hur gick det med din brudklänning o det sen??? köpte hon det el?

• Pilea

am zandra:

Det är kämpigt när de blir så där mammiga när man inte kan bära runt på dem.
    Alve o Tyra är nog lite tjuriga på mig för jag får inte krama eller pussa på dem längre o de väljer sällan mig när de behöver hjälp osv När vi har folk här o ungarna trillar eller så då springer de till någon annan för tröst.
    Bara i sömnen som mamma duger, då ligger de tätt, tätt
    Hoppas det blir bättre sen!
    Vet inte vad det är för förkylning jag fått, vill inte ge med sig riktigt. Brukar aldrig vara sjuk o om jag blir det max 2-3 dagar, men nu har jag varit snorig o dan i 1 vecka. Nä, ska inte klaga.
    Alve 060129 Tyra 071019
  • lunaria

barbamamma: så söt du är då som tänker på mig mitt i natten{#lang_emotions_sunny} . nä jag fick inte sålt klänningen, men hon skulle också ha köpt en del småsaker som vi haft på bröllopet så hon fick saker som hon skulle betalat 300kr så fick jag en hundring över nästan. löste väl sig okej, men jag blev så less så jag orkade inte ens sätta ut den igen efteråt..får ta tag i det i vår nu o hoppas jag får sålt den då..

vi gjorde samma recept som på bloggen och fick 4 dessertskålar med pannacotta, så det är verkligen till 4 pers. vi åt på det i två dagar . oftast brukar 4 portioner motsvara 2 pers när det gäller pannacotta, men inte den här. så originalreceptet var faktiskt till 8 pers, men vi halverade det...jag lovar att din make tycker detta är så gott, tycker själv det blir nånting mellan pannacotta och mousse faktiskt . vikken kräsen karl du har .

Pilea: jag tror det är det dåliga immunförsvaret man har som gravid som gör att förkylningarna inte ger med sig så lätt. jo Noah är på mig hela tiden fastän pappa finns till hands, det är jättejobbigt!!

puh, nu sitter Noah själv o tittar i en bok en stund, jippi

• 7 michelingodingar

am zandra: haha ja jag vet inte varför jag kom o tänka på dig o klänningen mitt i natten{#lang_emotions_tongue_out}
    tråkigt att hon inte köpte klänningen men bra att det löste sig iaf!!

ok då får jag nog dubbla det här hemma om det ska räcka eftersom vi är några fler än er

herregud abbe o freya försvann upp på övervåningen o så vart det så där tyst ni vet= sattyg så jag ropa o fråga vad gör ni inte ett svar o precis knäpptyst så då gick jag upp o möts av lukten från nagellack{#lang_emotions_yell} jooo då ett knallblått nagellack hade dom hittat o målat sig själva med både naglarna på händerna o fötterna, PÅ händerna kläderna håret i ansiktet lexans nya kudde är så fint målad blå samt ena gaveln på hennes säng{#lang_emotions_demon} shiiit vad gör jag nu, har ju inget sånt rengöringsmedel som tar bort nagellack så abbe o freya är så fina så här nu{#lang_emotions_sealed}

Svar på tråden vi som trivs tillsammans - Del 6( vi med barn födda okt,nov,dec -07)