Cha90 skrev 2010-02-17 19:39:42 följande:
Jag tror inte att man "går upp typ 25 kg" för att man slutar äta LCHF. Man får ju akta sig med vad man äter o kanske inte överdriva med kolhydraterna heller. Och de kg man går upp under en graviditet behöver inte ta hela livet att kämpa sig ur pga övervikt. Man får träna bort det och äta sunt. Men sockret kan man dra ner på, tycker jag även vi som inte äter LCHF kan göra. För mycket socker är inte heller bra.Men man hittar väl alla ett sätt som passar. Men jag tror inte att LCHF ser till att man inte går upp för mycket i vikt. Man får försöka tänka på barnet i magen i första hand. Efter att barnet är fött och man ammat klart kan man ju börja med sin LCHF igen om man nu skulle vilja det. Men det är min åsikt i slut ändan är et upp till var o än. Hoppas att du blir nöjd hur du än väljer att göra :)
Det är ingen fara för barnet i magen om man äter LCHF.. tror det är värre med de som vräker i sig både fett och socker och äter onyttigt i allmänhet.
Tycker däremot inte att man ska äta LCHF superstrikt under en graviditet.
Tror inte heller att man går upp hur mycket som helst bara för att man slutar med LCHF.. man får ju passa sig för vad man äter..
Men som sagt jag tänker på barnet i magen och därför äter jag LCHF..
Ts: Tänk inte på vikten nu när du är gravid.. det får du ta sen

Men ät LCHF om du tycker att du mår bra av det.. finns en massa tips i olika LCHF forum..