• Leo1977

Vända negativa tankar till positiva

Jag påminner ständigt mina elever om ur viktigt det är att tänka positivt därför att jag upplever att många lätt hamnar i en negativ tankebana. 

Hur gör du för att vända negativa tankar till positiva? Här kan vi dela med oss av det till varandra och våga förändra våra tankesätt.
    På min blogg kan du läsa hur jag gör!
    Ha en underbar dag!
  • Svar på tråden Vända negativa tankar till positiva
  • Leo1977

Övertyga dig själv om att du duger som du är och har många goda sidor! :)

• Kulta17

Enligt Kay Pollak är det vi själva som väljer våra tankar och som sedan blir känslan. Negativa tankar - negativ känsla, positiva tankar - positiv känsla.

Se det som händer som en utmaning istället för ett hinder.

att Välja glädje

• Mandarina

Suck....att hela tiden använda sig av positiva tankar och förtränga allt som är jobbigt kan ärligt talat stjälpa mer än att hjälpa....

Man kanske ska ställa sig frågan Varför man tänker negativt...tror det finns en anledning till det och där kan man börja leta efter det bakomliggande problemet.

Sen måste jag säga en sak, kanske lite OT men ärligt talat....e trött på din dåliga marknadsföring av din blogg - du försöker verka subtil men tycker bara du gör bort dig.

Förlåt men kunde inte låta bli.

• Knäckebröet

Jag har börjat tänka att det kan alltid vara värre.... kolla gärna min pres. och blogg...=)

Det kunde vart värre!
  • Leo1977

Till Gulletroll: Kanske dags för lite positivitet? :)

• Leo1977

Till Kulta 17: Vad kul att du gillar min blogg! Tack så mycket! :)

• Eisa

Man skriver dagbok. Varje kväll skriver man 3 saker man gjort bra under dagen. Det är ett sätt att träna hjärnan att tänka i positiva banor.

Man kan också tänka, så fort det dyker upp en negativ tanke: "Det där tänker jag på ikväll kl 18 istället". Då kan man släppa det för stunden, och sen när kl blir 18 så upptäcker man att man faktiskt inte behöver tänka på det där överhuvudtaget.

Att tänka positivt blir lättare ju mer man tränar och ju äldre man blir.

Svar på tråden Vända negativa tankar till positiva