Lajkie skrev 2010-02-17 12:34:52 följande:
På ett sätt tänker jag också så, men sen tänker jag att jag vill ge dem nåt för vi/bebisen kommer ju få så mkt av släkt o vänner.
lottan81 skrev 2010-02-17 12:42:52 följande:
Jo men samtidigt så kommer dom då lära sig att dom alltid får nått när ni/bebisen får nått... vilket kan bli väldigt fel i slutändan om dom ej får det så fort ni/bebisen får saker i framtiden. Därremot kanske ni ska hitta på nå kul med barnen... alltså gillar dom o baka. så gör det o bjud på till släkt/vänner.. sånt som dom gjort... tror dom uppskattar mer att era släktingar/vänner tycker det är kul att dom bakat för deras skull o bjuder på.. kanske svårt o få en 1åring o baka men med lite hjälp skulle det nog funka. Då blir det ju mera att dom bjuder in era släktingar/vänner o hälsar dom välkomna att besöka deras lillebror.
Jag fick just en dockvagn när mitt syskon kom och denna var jag tydligen vääääldigt stolt över
och NEJ jag blev inte "bortskämd" av det, jag fick inte saker varje gång någon gav syskonet något eller då h*n fyllde år!! Så jag tror inte man skämmer bort dem)
Då kan man ju lika gärna säga att allt bakande & bjudande komer få dem att tro att de ska få något sött varje gång någon kommer på besök eller hur
Man kan vrida på det hur man vill