• Änglalik86

Ensamstående föräldrar i Sthlm

Hej...

Jag är en ensamstående mamma på 24år, med en son på 2,5år, som känner att jag skulle vilja hitta flera i min situation som man kan diskutera olika situationer med och kanske även träffa och hitta på någonting kul ihop med.

Jag har många vänner både med och utan barn men jag känner inte riktigt att dom alltid förstår när man pratar om saker och ting, eftersom dom aldrig provat på att vara helt själv med sitt/sina barn.

Därför öppnar ja nu den här tråden där vi som ensamtående föräldrar ska kunna prata med varandra, ge varandra råd och peppa på varandra när det känns tugnt!

• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Sthlm
  • Änglalik86

Jag kan själv börja med att berätta att min son just nu är inne i 2-års trotsåldern, vilket kan vara väldigt jobbigt och energikrävande.

Vi är båda väldigt envisa och jag har från första början insett att jag inte får vika en tum för då utnyttjar han det på en gång.

Tidigare lyssnade han på vad jag sa till honom, men numera så pringer han tex bara iväg när vi är ute och stannar inte när jag ropar på honom, vilket resulterat i att han får sitta i vagnen när vi ska någonstans och bara det gör att han blir jätte arg och gallskriker.

En annan sak som kommit nu i trotsåldern är att han blir arg så fort han inte får som han vill, och då kastar han sina leksaker runt sig =/  vissa dagar känner jag mig stark och klarar av att behålla lugnet men andra dagar är gråten inte långt bort =/
    någon som kanske har ett tips på hur man får bort det här beteendet?

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Sthlm