• Eima

UVI och ryggont, hjälp...

Efter några dagars uvi fick jag fruktansvärt ont i ryggen i måndags. Lämnade urinprov som visade mycket vita blodkroppar men inga bakterier. Snabbsänkan var ok. Fick Selexid (antibiotika) som jag nu tagit 5 tabletter av. Igår var jag mycket bättre, men ryggvärken kom tillbaka på kvällen och är fortfarande kvar fast mycket värre idag. De andra symptomen (smärta och blod när jag kissar) är borta.

Har vilat, liggande, några timmar och det kändes lite bättre ett tag, men efter att ha varit uppe och gått i några minuter är det nu mycket värre igen.

Det sitter i mitten av ryggen, på båda sidor av ryggraden, och strålar ut mot sidorna och ner mot ländryggen. Lite i magen också ibland.
    Brukar inte ha ont i ryggen, och verkligen inte såhär ont.

Har inte feber, bara aningen högre temp än jag brukar ha.
    Vad kan det vara? Borde jag ringa vårdcentralen igen?

• Svar på tråden UVI och ryggont, hjälp...
  • Jezamine
    Eima skrev 2010-02-17 14:03:49 följande:
    Efter några dagars uvi fick jag fruktansvärt ont i ryggen i måndags. Lämnade urinprov som visade mycket vita blodkroppar men inga bakterier. Snabbsänkan var ok. Fick Selexid (antibiotika) som jag nu tagit 5 tabletter av. Igår var jag mycket bättre, men ryggvärken kom tillbaka på kvällen och är fortfarande kvar fast mycket värre idag. De andra symptomen (smärta och blod när jag kissar) är borta.Har vilat, liggande, några timmar och det kändes lite bättre ett tag, men efter att ha varit uppe och gått i några minuter är det nu mycket värre igen.Det sitter i mitten av ryggen, på båda sidor av ryggraden, och strålar ut mot sidorna och ner mot ländryggen. Lite i magen också ibland.Brukar inte ha ont i ryggen, och verkligen inte såhär ont.Har inte feber, bara aningen högre temp än jag brukar ha.Vad kan det vara? Borde jag ringa vårdcentralen igen?
    Är ingen läkare så jag råder dig ringa sjukvården.
    Avstängd tills vidare
  • varfördåför

jag tycker att det låter som att njurarna är påverkade.. ring igen..

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Eima

Får kanske göra det.. tempen har stigit lite nu..

• varfördåför

de vita blodkropparra visar ju p a njurarna är inblandade daa oc har dufåt "fel aioa så kan dee ju bli gask illa..

• Eima

Jasså, kan man inte ha vita blodkroppar utan att njurarna är inblandade? Det borde dom väl ha vetat vid första besöket och gett mej rätt direkt..

Hursomhelst fick jag komma in och lämna nytt prov och snabbsänka. Provet visade ingenting, men skickades på odling. Snabbsänkan 41 den här gången. Men ingen feber.

Fick träffa en läkare som sa att han tyckte att vi skulle behandla det som om det var njurbäckeninflammation. Fick nytt recept, Ciprofloxacin, som jag började med igår kväll. Ryggvärken försvann under kvällen/natten men kom tillbaka i eftermiddag och nu har jag lika ont som igår igen..
    Hur länge kan det ta innan penicillinet verkar?

Skulle höra av mej innan helgen om det inte blivit bättre, så vi får väl se imorgon..

• varfördåför
    Eima skrev 2010-02-18 19:14:03 följande:
    Jasså, kan man inte ha vita blodkroppar utan att njurarna är inblandade? Det borde dom väl ha vetat vid första besöket och gett mej rätt direkt.. Hursomhelst fick jag komma in och lämna nytt prov och snabbsänka. Provet visade ingenting, men skickades på odling. Snabbsänkan 41 den här gången. Men ingen feber. Fick träffa en läkare som sa att han tyckte att vi skulle behandla det som om det var njurbäckeninflammation. Fick nytt recept, Ciprofloxacin, som jag började med igår kväll. Ryggvärken försvann under kvällen/natten men kom tillbaka i eftermiddag och nu har jag lika ont som igår igen.. Hur länge kan det ta innan penicillinet verkar? Skulle höra av mej innan helgen om det inte blivit bättre, så vi får väl se imorgon..
    jagahr iaf fåttför mig att ju mer vita desto mer troligt att njurarna är "ledsna" *i brist på bättre ord nu då jag är helt trött i huvudet*
Svar på tråden UVI och ryggont, hjälp...