• Malia75

Omdöme på Tradera

Vem tycker ni ska lämna omdöme först? Köpare eller säljare?

Ofta verkar det som om säljarna inte lämnar förrän jag har lämnat som köpare.
    Om de får in sina pengar som de ska, då är det väl bara att lämna omdöme?
    När jag är säljare lämnar jag alltid så fort jag fått in pengarna, gör inte ni?

• Svar på tråden Omdöme på Tradera
  • Linam370

Jag lämnar alltid när jag fått mina pengar eller när jag fått varan, oavsett om jag är först eller inte

• TSL

Jag lämnar omdöme direkt när jag fått varan. När jag säljer så väntar jag till köparen lämnat så jag fått ett "kvitto" på att allt är ok.

Nyfikenhet går inte att bota!
  • Malia75
    TSL skrev 2010-02-17 14:18:01 följande:
    Jag lämnar omdöme direkt när jag fått varan. När jag säljer så väntar jag till köparen lämnat så jag fått ett "kvitto" på att allt är ok.
    Fast om inte allt är bra hör de väl av sig via mail?
  • icywoman

Jag förstår precis vad du menar och kan ibland själv vilja att säljarna lämnar först. Fast omdömet ska väl representera HELA köpet? Så om en köpare "krånglar" mycket: t.ex. inte är nöjd med varan, men inte vill skicka tillbaka? Eller bara lämnar negativt omdöme utan att kontakta säljaren först?

Å andra sidan kan ju säljaren krångla, eller svara med ett negativt om köparen ger det först. Krångligt :-S

• TSL
    Malia75 skrev 2010-02-17 14:19:13 följande:
    Fast om inte allt är bra hör de väl av sig via mail?
    Det kan man tycka men tyvärr har jag råkat ut för flera "konstiga" köpare. Har tyvärr upplevt näthandelns baksida flera gånger
    Nyfikenhet går inte att bota!
  • Malia75

Fast om man skickat varan och en vecka senare inte har hört något och fortfarande inte vågar lämna omdöme på att köparen har fullföljt sin del till belåtenhet.....är man inte överdrivet rädd?

Det kvittar om jag är köpare eller säljare, jag får i 98% av fallen lämna omdöme först om jag ska få något över huvudtaget, och jag har aldrig varken fått eller lämnat negativt omdöme!

• Isbit

Jag som säljare lämnar först när köparen lämnat. Ofta struntar folk i att lämna omdömen o då gör jag det oxå

• Lisa1976

jag fattar inte det här med omdömen. Vad spelar det för roll vilka omdömen en köpare har som budar på min grej? Jag kan ju inte direkt vägra sälja till någon pga dåligt omdöme? Vaddå "rekommenderas"? Man väljer ju inte vem som ska få köpa?!

• Aros
    Lisa1976 skrev 2010-02-17 16:48:06 följande:
    jag fattar inte det här med omdömen. Vad spelar det för roll vilka omdömen en köpare har som budar på min grej? Jag kan ju inte direkt vägra sälja till någon pga dåligt omdöme? Vaddå "rekommenderas"? Man väljer ju inte vem som ska få köpa?!
    Om det är någon med många negativa omdömen som budar på din auktion kan du kontakta Tradera och be dem ta bort buden från den personen. Du kan även spärra personer från dina auktioner, bra om någon varit dryg så du slipper uppleva samma besvär igen.
    Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Lisa1976
    Aros skrev 2010-02-17 16:50:55 följande:
    Om det är någon med många negativa omdömen som budar på din auktion kan du kontakta Tradera och be dem ta bort buden från den personen. Du kan även spärra personer från dina auktioner, bra om någon varit dryg så du slipper uppleva samma besvär igen.
    jaha det var ju bra att veta! tack!
  • Moniqe1979

som säljare lämnar jag omdömme när jag Skickat varan (ej direkt jag fått betalat altså även om jag alltid försöker skicka snabbast möjligt efter betalning)

Som köpare när jag fått varan.

• rumpkullan

Jag är ny som säljare men jag väntar tills köparen lämnat.
    Affären är ju inte avklarad förrän köparen sett varan och jag vet att h*n är nöjd.
    Så tänker jag...

Svar på tråden Omdöme på Tradera