voltaren och amning
hade så ont i dag att jag var tvungen att ta voltaren, törs jag amma nu?
någon som gjort det?
hade så ont i dag att jag var tvungen att ta voltaren, törs jag amma nu?
någon som gjort det?
Enligt janusinfo.se så ska det vara okej och fass säger samma sak
Jag åt voltaren mot min migrän (eftersom jag tydl inte fick äta nå starkare preparat) när jag ammade. Det va ok enl läkare
ok såg att det visst skulle gå att amma man kanske är det onödigt att utsätta bebisen för det.
amma eller ge mat?
någon som vet hur länge det finns kvar i kroppen?
Kolla på fass. Står det att det är ok är det ok. Om det står och du ändå inte vill göra det är det upp till dig men du utsätter inte bebisen för nåt om det är grönt ljus.
ok det är jag som är fjantig och inte vill riskera nåt
" går över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas "
troligen inte det tolkar jag som att man inte vet riktigt eller har jag fel?
men är det då testat och ok el tror dom bara att det är ok?
Jag fick äta en hel del voltaren medan jag ammade: mot gallstenar (dvs. smärtan) och mot min migrän. Detta var ordinerad av läkare som naturligtvis visste att jag ammade.
Varför har du ont? Kan du radgöra med din husläkare?
ja det är mot gallstenar men jag är så osäker om jag ska amma eller inte
hon är inte så pigg på att äta annan mat men när hon blir nog hungrig så lär hon väl äta anta jag
mausi:
hur var det för dig?
hade du riktiga anfall? ofta? fick du operera dig?
var din urin väldigt mörk?
hej å tack för ditt svar
jag fick molvärk i måndags mitt på dagen och det höll i sig tills jag lade mig på kvällen sedan var det bra över natten men mitt i dagen på tisdag var det dax igen men det gav sig på kvällen.
men igår när det kom redan på förmiddagen så ringde jag vc och fick två voltarensprutor sedan har det varit bra.
Men jag har i många års tid haft ont och misstänkt gallan men aldrig sökt dr för det.
Jag hade även klåda i händerna igår är det nåt som du oxå hade?
Nu har dr skickat remiss till röntgen så nu hoppas jag att jag inte får det nåt mer innan dess.
Nu har jag ju haft det 3 dagar och ätit skonsamt men ändå fått känning, känns inte så bra jag går och oroar mig att få det närsomhelst.
Hoppas jag får op om det är stenar och grus där.