• Matillin

Vad tror ni om Affärslogistik utb - KY?

Ringde precis och pratade med ansvarig för utbildningen i sthlm och givetvis får han det att låta superbra och intressant.
    Han sa att dom var ensamma i sverige med just titeln affärslogistik vilket innebär att man får bredd att arbeta med logistik på alla sorters företag?
    Lönerna inom industrin som nyexad ligger runt 25 000 och lite lägre inom handelsektorn sa han.
    Och efter 10 år borde man ligga på ca 40 000 eller mer enligt honom?

Låter det för bra för att vara sant eller vad tror ni?

• Svar på tråden Vad tror ni om Affärslogistik utb - KY?
  • Matillin

Ingen med en åsikt, skulle så gärna vilja bolla det med någon

• pelleplutt01

Jag fastnade också för denna utbildningen och har nu varit på intervju hos dom! :) Verkar toppen! Har du sökt in också?

• Matillin
    pelleplutt01 skrev 2010-06-08 10:56:00 följande:
    Jag fastnade också för denna utbildningen och har nu varit på intervju hos dom! :) Verkar toppen! Har du sökt in också?
    Vad roligt, jo jag har också varit där på intervju i fredags.
    När var du där?
    Hoppas vi kommer in båda två då
  • pelleplutt01

Jaha, kul! Jag var där för tre veckor sen, längtar bara efter ett besked nu!
    Sa de något speciellt till dig? :)  

• Matillin
    pelleplutt01 skrev 2010-06-08 12:41:53 följande:
    Jaha, kul! Jag var där för tre veckor sen, längtar bara efter ett besked nu!
    Sa de något speciellt till dig? :)  
    Dom sa att alla får besked i månadsskiftet juni/juli så jag väntar med spänning!
    Har du sökt något annat än det här och vad har du jobbat med tidigare?
    Jag jobbar inom vården och är USK men har varit föräldraledig senaste 3-4 åren typ.
    Vill göra något helt annat och det har jag varit sugen på länge.
    Funderande redan innan barnen på att plugga men visste inte då vad jag ville göra exakt.
    Min plan B är kandidatprogrammet i ekonomi på SU i höst som jag också sökt till.
    Men jag är mest sugen på den här utbildningen för den verkar ju så himla bra.
    Får se om vi blir klasskamrater närmsta 2 åren eller ej då
  • Matillin

Dom lät positiva när jag var där.
    Jag skojade om engelskatestet man fick göra och sa att jag ju kan lära mig lite bättre affärsengelska sen när jag går i skolan där.
    Dom skrattade och sa att ja det får du säkerligen göra, men det kanske bara var för att vara snälla?
    Jag poängterade att jag verkligen, verkligen vill det här när jag satt i intervjun, tänkte att det kunde vara bra att dom visste det.
    Jag försöker att inte hoppas allt för mycket så att man blir besviken sen om det inte blir något.
    Jag har ju min plan b med som sagt, och den är inte helt fel heller.

• pelleplutt01
    Matillin skrev 2010-06-08 13:58:50 följande:
    Dom sa att alla får besked i månadsskiftet juni/juli så jag väntar med spänning!
    Har du sökt något annat än det här och vad har du jobbat med tidigare?
    Jag jobbar inom vården och är USK men har varit föräldraledig senaste 3-4 åren typ.
    Vill göra något helt annat och det har jag varit sugen på länge.
    Funderande redan innan barnen på att plugga men visste inte då vad jag ville göra exakt.
    Min plan B är kandidatprogrammet i ekonomi på SU i höst som jag också sökt till.
    Men jag är mest sugen på den här utbildningen för den verkar ju så himla bra.
    Får se om vi blir klasskamrater närmsta 2 åren eller ej då
    Ja, så om en månad vet man om man kommit in, riktigt spännande! Jag har även sökt till SIH, internationell inköpare, det är min plan B. Vill helst gå affärslog./kval. inköp, har fått ett mer seriöst intryck av dom. 
    Jobbar på Ikea nu och har gjort det i två år. Jag tillhör nog bland de yngre som söker, är bara 22, men den här utbildningen är den enda jag har hittat som jag verkligen vill gå! Har funderat på högskola med men detta känns mer rätt för mig.
    Det är kul att det är så många olika som vill gå den här utbildningen. Vissa (som jag) med noll erfarenhet och andra som redan är i branschen som vill utveckla sig.

Haha, bra att de lät positiva iaf! De sa faktiskt nåt liknande till mig, typ "du behöver inte oroa dig". Vill inte hoppas på för mycket ifall man skulle få ett nej, men känns ganska bra faktiskt! 

Kul att du hittat nåt du verkligen vill göra. Kommer du direkt från mamma-ledigheten nu då?  
  • Matillin
    pelleplutt01 skrev 2010-06-08 15:06:17 följande:
    Ja, så om en månad vet man om man kommit in, riktigt spännande! Jag har även sökt till SIH, internationell inköpare, det är min plan B. Vill helst gå affärslog./kval. inköp, har fått ett mer seriöst intryck av dom. 
    Jobbar på Ikea nu och har gjort det i två år. Jag tillhör nog bland de yngre som söker, är bara 22, men den här utbildningen är den enda jag har hittat som jag verkligen vill gå! Har funderat på högskola med men detta känns mer rätt för mig.
    Det är kul att det är så många olika som vill gå den här utbildningen. Vissa (som jag) med noll erfarenhet och andra som redan är i branschen som vill utveckla sig.

Haha, bra att de lät positiva iaf! De sa faktiskt nåt liknande till mig, typ "du behöver inte oroa dig". Vill inte hoppas på för mycket ifall man skulle få ett nej, men känns ganska bra faktiskt! 

Kul att du hittat nåt du verkligen vill göra. Kommer du direkt från mamma-ledigheten nu då?  
    Det låter ju positivt att dom sagt så, man tycker ju inte att dom borde inge falska förhoppningar hos folk i onödan?
    Ja det lär vi ju märka snart i så fall
    Jag har läst upp behörighet senaste året på deltid och arbetat deltid så jag kommer inte direkt därifrån men före det var jag ledig läänge.
    Har fått två barn tätt
    Eftersom jag gick usk på gymnasiet så hade jag varken läst matte b eller c och inte engelska b.
    Jag har även läst upp engelska c och företagsekonomi b senaste året för att få lite högre behörighet.
    Sen behövde jag ju ha matematik c för att komma in på SU.
    Den där internationell säljare har jag sett när jag kikat runt men många ky kräver ju att man har erfarenhet inom liknande branch så då är det ju kört för mig att söka
    Jag är 29 år förresten.
  • pelleplutt01
    Matillin skrev 2010-06-08 18:11:46 följande:
    Det låter ju positivt att dom sagt så, man tycker ju inte att dom borde inge falska förhoppningar hos folk i onödan?
    Ja det lär vi ju märka snart i så fall
    Jag har läst upp behörighet senaste året på deltid och arbetat deltid så jag kommer inte direkt därifrån men före det var jag ledig läänge.
    Har fått två barn tätt
    Eftersom jag gick usk på gymnasiet så hade jag varken läst matte b eller c och inte engelska b.
    Jag har även läst upp engelska c och företagsekonomi b senaste året för att få lite högre behörighet.
    Sen behövde jag ju ha matematik c för att komma in på SU.
    Den där internationell säljare har jag sett när jag kikat runt men många ky kräver ju att man har erfarenhet inom liknande branch så då är det ju kört för mig att söka
    Jag är 29 år förresten.
    Nej precis, får hoppas att de menar vad de säger. :) 
    Okej, skönt att du kunnat läsa upp behörigheten, det är det ju värt! Jag hade tur som läste de flesta kurserna på gymnasiet, så det känns skönt. 

Okej, ja den här internationell inköpare behövde man inga förkunskaper för, men vill ändå prioritera logistikhögskolan. Blev helt överygad om att den var bäst när jag var där på intervju. 
    Bor du i sthlms området förresten eller får du pendla om du kommer in? 
  • Matillin
    pelleplutt01 skrev 2010-06-09 10:59:30 följande:
    Nej precis, får hoppas att de menar vad de säger. :) 
    Okej, skönt att du kunnat läsa upp behörigheten, det är det ju värt! Jag hade tur som läste de flesta kurserna på gymnasiet, så det känns skönt. 

Okej, ja den här internationell inköpare behövde man inga förkunskaper för, men vill ändå prioritera logistikhögskolan. Blev helt överygad om att den var bäst när jag var där på intervju. 
    Bor du i sthlms området förresten eller får du pendla om du kommer in? 
    Jag bor i norra sthlm så det blir rätt nära för mig till kista men det tar rätt lång tid ca 1 h att ta sig till skolan kommunalt så det blir nog bil för mig för då tar det bara 10 min.
    Min man får släppa av mig när han är på väg till SU.
    Vart bor du?
Svar på tråden Vad tror ni om Affärslogistik utb - KY?