• AAE

Storlek på era sovrum

Jag och min man kommer att till sommaren börja bygga ett nytt hus och jag skulle vilja ha lite hjälp av er. Hur stora är era sovrum i huset? Både föräldrasovrum och barnrum samt hur ni upplever dessa. För små, onödigt stora? Leker era barn i era sovrum eller är det bättre att utnytja utrymmet till ett större vardagsrum?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Storlek på era sovrum
  • snuttP

Vi hade ett sovrum på 22kvm. Helt onödigt!! Så nu har vi delat det rummet. Barnen har ca 11kvm var. 15kvm hade nog varit bättre.

Mitt o mannens sovrum är ca 17kvm känns rätt lagom.

• Tecken

Mitt/vårt sovrum är litet: 3,4m * 3,1m. Nej, jag har inte mätt det nu - men vi lade in golv för inte så länge sedan

• AAE

Tack för era åsikter! Tecken: är det sovrummet du skrev om föräldrasovrum eller barn?

Vad skulle ni klassa ett barnsovrum som är 300 x 340 cm? Litet?

• Tecken
    AAE skrev 2010-02-22 22:49:40 följande:
    Tack för era åsikter! Tecken: är det sovrummet du skrev om föräldrasovrum eller barn?Vad skulle ni klassa ett barnsovrum som är 300 x 340 cm? Litet?
    Eftersom min man och jag inte har några barn och bor i en tvåa... "Vuxensovrum" eller kanske "masterbedroom"

Det barnsovrummet är ungerfär lika litet som mitt/vårt sovrum. Alltså, litet.
Svar på tråden Storlek på era sovrum