• Anonym (Skumt!!!)

Dricker ingen alkohol längre?

Asså jag bara undarar!
     Dricker absolut ingen alkohol längre? Verkar inte så. Alla är så "rädda" för att dricka. Man känner bara för att dra med tradisarna på fest MED alkohol och riktigt dansa loss.
    Som på bröllop. Herrgud! Klart de hör till att ta några glas vin till maten?! De känns ju absolut mer högtidligt än att sitta och dricka alkoholfri cider eller va man nu dricker.
    Alla verkar så förbaskat stela och tråkiga. Nä, tacka vet jag vi som gillar att dricka lite vin, öl eller va de nu e=)

• Svar på tråden Dricker ingen alkohol längre?
  • Menhir

Haha! Det är nog en speciell sorts människor på FL!

Här i den verkliga världen dricker folk som de alltid gjort, delar en flaska vin med gubben på fredagkvällen, äter god middag o dricker gott med vännerna på lördagen och jisses - ibland går de ut med jobbarkompisar mitt i veckan, bowlar o tar en öl!

• Anonym (Skumt!!!)
    Menhir skrev 2010-02-17 14:55:51 följande:
    Haha! Det är nog en speciell sorts människor på FL! Här i den verkliga världen dricker folk som de alltid gjort, delar en flaska vin med gubben på fredagkvällen, äter god middag o dricker gott med vännerna på lördagen och jisses - ibland går de ut med jobbarkompisar mitt i veckan, bowlar o tar en öl!
    de e precis så jag menar hehe. Säjer man nåt sånt får man på fan=) Ja, jäkligt speciellt folk här asså...
  • Anonym

jag dricker vin rätt ofta men ibland verkar det som om folk tar detta med dricka fel. Det är skillnad mellan dricka och dricka tycker jag. Jag har roligare med alkohol tex men säger jag det så tycker folk att det är 'sorligt att man inte kan vara nykter och ha roligt' eller 'sorligt att man ska ta till spriten' som om jag är värsta alkisen, men mitt mål är inte att bli full, jag tycker bara det är rätt skönt att bli lite salongsberusad och JA det har jag blivit bland barn (har inga egna, bara syskonbarn).

• lykantrophona

Jag var nykterist fram till ett par år sen, dricker fortfarande väldigt försiktigt. Har nog aldrig varit riktigt full.

Varför ska man behöva dricka något så onödigt som alkohol, som förstör hjärna och lever, för att kunna festa? Visst ger den många drycker en speciell smak som man kanske uppskattar, men personligen har jag aldrig tyckt om varken öl, vin, konjak eller punsch.

Ifall alkohol hade uppfunnits idag, hade det nog varit ännu starkare begränsningar på det. Antagligen hade inte starksprit sålts överhuvudtaget. Men nu är det försent, för det är en del av "kulturen".

Jag klarar av att vara pratsam och dansa. Nykter.

• Anonym

onödigt kanske men jävligt gott. Älskar vin. och i måttliga mängder är det inte farligt. jag kan också hålla låda nykter och dansa men att göra det lite på lyran är gytt

• Pormoicheia
    Anonym (Skumt!!!) skrev 2010-02-17 14:53:28 följande:
    Asså jag bara undarar!  Dricker absolut ingen alkohol längre? Verkar inte så. Alla är så "rädda" för att dricka. Man känner bara för att dra med tradisarna på fest MED alkohol och riktigt dansa loss. Som på bröllop. Herrgud! Klart de hör till att ta några glas vin till maten?! De känns ju absolut mer högtidligt än att sitta och dricka alkoholfri cider eller va man nu dricker. Alla verkar så förbaskat stela och tråkiga. Nä, tacka vet jag vi som gillar att dricka lite vin, öl eller va de nu e=)
    Jamen det är klart att man måste vara en stel och tråkig människa bara för att man väljer bort alkoholen...
    Apprentice Moraltant *back in action*
  • Ismabiba

Jag dricker aldrig alkohol och har det inte det minsta tråkigt när jag träffar mina vänner.

Du kanske borde se dig om efter nya bekanta om du inte står ut med de nuvarande utan att först berusa dig.

• Anonym (Skumt!!!)
    Ismabiba skrev 2010-02-17 15:13:12 följande:
    Jag dricker aldrig alkohol och har det inte det minsta tråkigt när jag träffar mina vänner.Du kanske borde se dig om efter nya bekanta om du inte står ut med de nuvarande utan att först berusa dig.
    Hm, menar du att jag inte står ut med dom i min omkrets..? Nu fattar jag ingenting...varför skulle jag inte göra de? För att jag dricker alkohol...?
  • Anonym
    Ismabiba skrev 2010-02-17 15:13:12 följande:
    Jag dricker aldrig alkohol och har det inte det minsta tråkigt när jag träffar mina vänner.Du kanske borde se dig om efter nya bekanta om du inte står ut med de nuvarande utan att först berusa dig.
    fast det är detta som är så lustigt med folk som inte dricker...de verkar tro att vi som dricker ALLTID blir fulla eller vill bli fulla. Kan man inte dricka för att man tycker det är gott??
  • Menhir
    Anonym skrev 2010-02-17 15:16:01 följande:
    fast det är detta som är så lustigt med folk som inte dricker...de verkar tro att vi som dricker ALLTID blir fulla eller vill bli fulla. Kan man inte dricka för att man tycker det är gott??
    Men ligger inte du varje kväll i soffan och kräks?? Det gör jag o maken VARJE fredag, jag visste inte att man kunde förhålla sig till alkohol på annat sätt??

För övrigt finns ett flertal studier om rödvinets hälsobringande förmåga. Om jag inte missminner mig pågår en studie i Sverige där 1glas rött vin för kvinnor/dag hade fler positiva hälsovinster än träning... studien är inte publicerad än vad jag vet.
Svar på tråden Dricker ingen alkohol längre?