• Tinkerbell2

Kreta i April?

Någon som har varit på Kreta i April? Funderar på att åka dit i slutet av April. Enligt Ving ska det vara ca 20 C i både luften o vattnet - det känns lagom om man åker med en 1 ½ åring.
    Ni som varit där, har ni kunnat bada i pool/havet?
    Tacksam för svar.. //  =)

• Svar på tråden Kreta i April?
  • Mummy

Vi var där i månadsskiftet april/maj 2006. Det gick att bada, men speciellt varmt var dt inte. Tjock tröja gällde på kvällen och det var ganska kallt faktiskt kvällstid.
    Skulle jag åka nu skulle jag absolut betala lite mer och åka en månad senare

• Tinkerbell2

Okej.. Tack för svaret!! =) Vill ju inte åka iväg o behöva frysa!! Då ska jag kolla lite senare.

• Elli47

Jag skulle nog välja att åka betydligt senare, april är inte varmt vid Medelhavet... mitten av maj är väl det tidigaste egentligen om man vill ha någorlunda varmt.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Grekland är inte att rekomendera i april. De har ungefär samma väder som vi har i april, regnigt, kallt o blåsigt (några grader högre i temperaturen kanske men inte mycket). Grekland har ju sin sommarvärme från juni o fram till sept-okt.

(eftersom jag har sommarhus i athen så relaterar jag till vädret där, har aldrig varit på kreta men antar att det är ungefär samma väder som på fastlandet).

Svar på tråden Kreta i April?