• Anonym (vill ner)

Hur äter ni som går ner i vikt?

Skulle gärna vilja veta hur ni andra som försöker gå ner i vikt äter under en dag, och kanske få tips på hur en bra mat-dag kan se ut.
    Vill gå ner i vikt ganska snabbt, men ändå på ett hälsosamt sätt. Rör mig inte överdrivet mycket, men tar snabba långpromenader så ofta jag kan.
    Tacksam för tips och "menyer" {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Hur äter ni som går ner i vikt?
  • Anonym (vill ner)

puff

• LyckligtSlut

När jag lyckats gå ner i vikt hälsosamt och bra så har jag ätit mycket fettsnålt protein och mycket gröna grönsaker. Inte ris, potatis, bröd eller andra kolhydrater. Eller bara lite. Motionstränat.

Behöver också gå ner nu så ska nog lyda ina egna råd:).

• Aleida

Jag försöker hålla lite koll på kalorierna, 1300 per dag försöker jag att hålla mig till.
    Ibland blir det mer, men då ser jag till att träna för att de ska gå jämnt upp

• Anonym (Viktklubb)

Jag har nu gått med i viktklubb, detta eftersom jag måste puschasannars fuskar jag. Det är det klassiska -mindre kalorier än intag och motion :)

• Anonym (På nergång)

Exempel på en dags måltider:
    Frukost:
    Fil och All-Bran
    Lunch:
    150 g pasta
    100 g kycklingfile i Tikkamasala
    Grönsallad
    Mellanmål:
    1 banan
    1,5 del lättmjölk
    Middag:
    200 g potatis
    100 g torskfilé
    (görs som en fiskgratäng med ex smögensås gjord utan smör)
    200 g kokta grönsaker
    Kvällsmål:
    frukt + lättmjölk

Detta ger mig en viktminskning på ca 1 kg/vecka och jag går ner utan att svälta.

• Anonym (vill ner)

Tack för svaren!
    Detta är vad jag ätit idag, tycker ni det låter bra?

Frukost: Två knäckemackor med lite bregott, ost och gurka. 1 Activia-yoghurt.
    Mellanmål: 1 banan och ett glas Proviva.
    Lunch: Fullkornspasta, två grönsaksbiffar, tsatsiki och sallad.
    Kvällsmål: 1 knäckebröd med creme cheese och paprika, 1 morot.

Kaffe och vatten.

Något man kanske borde ändra?

• Anonym (Maxine)

07-08 Frukost: 2 dl fil med banan & kaffe alt 1 portion gröt med 1 dl mjölk
    10.00 Mellis: två hårda smörgåsar med 1 msk mjukost & paprika
    12.00 Valfri hemlagad mat  350 gr ink grönsaker
    15.00 Mellis en frukt
    18.00 Valfri hemlagad mat 350 gr ink grönsaker
    20.30 Kvällsmål två rågkusar med makrill och ett ägg

Promenerar varje dag mellan 12.000-16.000 steg beroende på mina jobbtider.

Har minskat 25 kilo i vikt sen augusti 2009..

• Luthien1

TS, proviva och activia är sött, bra för magen men inte för viktnedgång. Keso och banan är bättre. Undvik bregott på mackan på morgonen, använd skinka istället (mycket magrare än ost) och lägg till kokt ägg för lite protein för man håller sig inte mätt länge på bara knäckebrödsmacka. kokt ägg är bra som mellanmål också. Annars är resten av dagen bra tycker jag. tänk på sockret, ät vanlig fil istället för sockrad.

• Anonym (vill ner)
    Luthien1 skrev 2010-02-17 23:23:45 följande:
    TS, proviva och activia är sött, bra för magen men inte för viktnedgång. Keso och banan är bättre. Undvik bregott på mackan på morgonen, använd skinka istället (mycket magrare än ost) och lägg till kokt ägg för lite protein för man håller sig inte mätt länge på bara knäckebrödsmacka. kokt ägg är bra som mellanmål också. Annars är resten av dagen bra tycker jag. tänk på sockret, ät vanlig fil istället för sockrad.
    Mm jag vet, Actvia brukar jag normalt inte äta, men Proviva brukar jag ta ett glas varje dag för min stressmage... Men kanske skulle ändra till varannan dag eller ett halvt glas?
    Är vegetarian så skinka går bort.
    Bregott är väl nyttigt fett? Det får de ju t om äta för Anna Skipper.. {#lang_emotions_wink}
    Vet ni om det är nyttigare med lite cream cheese på mackan än lite bregott och en ostskiva?
Svar på tråden Hur äter ni som går ner i vikt?