• Erika Ö

Bilbarnstol i Audi A4

Är det några fler som har bilbarnstolar i en audi a4 avant? Vi har en audi a4 -02 och har nu köpt en Britax Hi-Way men det är helt galet vad trångt det blev. Vi visste att det va en trång bil men det här är ju extremt! Vi har bilbarnstolen höger bak och den tar så mycket plats så att framsätet är framskjutet till max och ryggstödet står rakt upp så bara en mini människa får plats att sitta i framsätet.

Upplever ni andra som har en a4 samma sak?

Nu kommer vi byta bil så småningom eftersom det aldrig kommer få plats två bilbarnstolar i den här bilen. Så ska det bli syskon så måste ny bil inskaffas först och främst!

• Svar på tråden Bilbarnstol i Audi A4
  • Miss Lau

Japp, jättetrångt. Vi hade tidigare en A4 och en Cosmic bakom passagerarplatsen och det gick inte för en vuxen att sitta framför.  Men om ni inte har airbag kan stolen stå i framsätet kanske?

• Erika Ö

Vi har ju airbag men det finns ju en knapp i handsfacket så man kan koppla ur den iofs. Men då funderar jag mest på hur man ska fästa stolen. Det såg inte ut som om det fanns nåt att sätta fast spännremmarna med.

Har ni ny bil nu? Vad har ni köpt då i så fall?

• cicci85
    Erika Ö skrev 2010-02-19 07:46:38 följande:
    Vi har ju airbag men det finns ju en knapp i handsfacket så man kan koppla ur den iofs. Men då funderar jag mest på hur man ska fästa stolen. Det såg inte ut som om det fanns nåt att sätta fast spännremmarna med. Har ni ny bil nu? Vad har ni köpt då i så fall?
    Du kan ju oftast fästa på samma ställer som du fäster i bak, sen drar du banden under framstolen.
  • Erika Ö
    cicci85 skrev 2010-02-19 07:57:05 följande:
    Du kan ju oftast fästa på samma ställer som du fäster i bak, sen drar du banden under framstolen.
    åh tack för tipset, det hade jag inte tänkt på. Då ska vi kanske pröva det så man kan få lite mer plats iaf för det här går verkligen inte.
  • Miss Lau
    Erika Ö skrev 2010-02-19 07:46:38 följande:
    Vi har ju airbag men det finns ju en knapp i handsfacket så man kan koppla ur den iofs. Men då funderar jag mest på hur man ska fästa stolen. Det såg inte ut som om det fanns nåt att sätta fast spännremmarna med. Har ni ny bil nu? Vad har ni köpt då i så fall?
    Ja, nu har vi en större bil

Men testa att sätt stolen fram, det tror jag blir bättre.
Svar på tråden Bilbarnstol i Audi A4