Tänder på väg?
Hur var era små när tänderna var på väg? Jag har sökt här på familjeliv och andra sidor men de flesta trådarna är nästan helt tomma på svar.
Min lille är fem månader, och han har senaste tiden vägrat sova på hela förmiddagen. Drägglar, tuggar på saker, man får inte titta i hans mun, och idag ville han inte äta med sked. Han tuggar på skeden när han väl tar den, och tuggar på flaskan när han äter. Han tuggar gärna på våra fingrar, men inte jättehårt som jag läst att de "ska" göra. Han ser emellanåt lite röd ut runt öronen, men gnäller inte när jag känner där, så det är inte öroninflammation.
Han har ingen feber och inte diaree. När han vägrat sova heeela morgonen och förmiddagen så däckar han och sover hela kvällen och natten utan vidare gnäll. Han vaknar kanske 1-2 gånger på natten max och är sur men somnar sedan om utan mat. Så, hur var era när de fick tänder? Var de något liknande och hur länge dröjde det isåfall tills de tittade fram? Jag ser inget i hans mun, men har inte så mycket att jämföra med heller så. =( Jag har hört att man kan gnugga med panodil eller liknande, men vad för sort isåfall? Hoppas på svar!"