Mimmi74 skrev 2010-02-18 10:12:47 följande:
Little Ms Chatterbox: Hjälper det med pevaryl-salva även när det värker och sticker INUTI bröstet? Ska man inte äta tabletter då i stället? Salvan är ju bara för att ta bort svamp på hud. Är det säkert att det går att amma med Pevaryl? Jag har i dag fått tala väldigt kort med en bvc-sköterska på telefon och känner mig inte alls kollad av nån som kan det här. Borde ha besökt läkare. Men era erfarenheter kan ju hjälpa mig, så jag hoppas jag får svar.
Vet faktiskt inte om det tar bort inuti också men lite borde det hjälpa om det inte har spridit sig för långt in redan. Hur länge har du haft det? Men givetvis så är det bättre att få riktig hjälp och medicin som hjälper.
jag fick en svampsalva av läkare på bb när jag fick tvillingarna och med den kunde man amma. det var inte Pevaryl... men tror det var Mycostatin (stavning?) Kommer inte ihåg. jag skulle smörja på efter amning men var inte farlig för barnet att få i sig.
De flesta svampsalvor är ju receptfria och finns sådana som man använder när man ammar så hör med personalen på apoteket så du får rätt salva. Kan ju givietvis vara något annat men troligast så är det svamp och du behöver ju få det fixat NU. Du ammar ju, måste göra skitont.