• Norah28

Hur kissar man utomhus?

Ja är en invandrare från Iran. Innan ja inte varit ute och festat men nu ja studerar och är ute festa med svenska tjejkompisar. Ibland mina tjejkompisar går bort på en kissgata och kissar bakom några bilar. Ni har ju en sådan kisskultur i sverige där det är normalt att göra så. Det är pinsamt men ja har aldrig gjort det. Hur gör man så att man inte får kiss på sig?

• Svar på tråden Hur kissar man utomhus?
  • cindy

Vi är friluftsmänniskor så jag brukar måsta kissa i skogen ibland, brukar inte få nåt på kläderna trots att jag har skoterdress på. Det gäller att hålla upp allting bara. Sen är har jag gärna lite papper i fickan också! :)

• Zixi

Man måste nog vara rätt byggd oxå, jag är verkligen inte gjord för att kissa utomhus, fattar inte hur folk får till det.

Sen tycker jag inte att man borde behöva göra det i stan i vilket fall. Borde vara komunens ansvar att se till att det finns fräscha offentliga toaletter!!!

Juli - 2010
  • LyNxQ

Eh, jo, man försöker hitta någon buske/byggnad/bil eller annat att gömma sig bakom (inte så lätt alla gånger) sen drar man ner byxorna och sätter sig på huk.
    Oftast får man sitta ganska så kobent (med knäna mot varandra och fötterna så långt isär som det går)

Det viktigste är att försöka få byxorna så långt fram som möjligt, så det inte kommer kiss på dem. Dessutom bör man kissa på gräs eller annat mjukt underlag för annars är det lätt hänt att det skvätter.

De flesta brukar ha med sig lite toapapper, som man sedan kastar in i busken.

Men obs! Det är inte tillåtet att kissa på "olämpliga ställen" (=överallt bortsett från toaletter) Man kan få 800kr (?) i böter om polisen ser en! Dessutom är det väl inget vidare med toapapper överallt..
    Men vad gör man inte i nöden?

• Norah28
    LyNxQ skrev 2010-02-17 21:50:23 följande:
    Eh, jo, man försöker hitta någon buske/byggnad/bil eller annat att gömma sig bakom (inte så lätt alla gånger) sen drar man ner byxorna och sätter sig på huk. Oftast får man sitta ganska så kobent (med knäna mot varandra och fötterna så långt isär som det går) Det viktigste är att försöka få byxorna så långt fram som möjligt, så det inte kommer kiss på dem. Dessutom bör man kissa på gräs eller annat mjukt underlag för annars är det lätt hänt att det skvätter. De flesta brukar ha med sig lite toapapper, som man sedan kastar in i busken. Men obs! Det är inte tillåtet att kissa på "olämpliga ställen" (=överallt bortsett från toaletter) Man kan få 800kr (?) i böter om polisen ser en! Dessutom är det väl inget vidare med toapapper överallt.. Men vad gör man inte i nöden?
    tack ska göra så . mina tjejkompisar kissar alltid där på det kissgatan där kissar många bakom några bilar. Det luktar där. Inte snällt mot folk som bor där vid gatan. Men mina tjejkompisar sär man bry sig inte när man e kissig. Bara tänka ah va skönt.
  • LyNxQ

Glömde det viktigaste! Se upp för brännässlor! De är ingen höjdare att sätta sig i

• Norah28
    Danitra skrev 2010-02-17 21:51:53 följande:
    Se upp med lutningar så att du inte får kisset på fötterna.
    vet du nåt bra ställen att kissa när man är ute och festar?
  • Norah28
    cindy skrev 2010-02-17 21:46:37 följande:
    Vi är friluftsmänniskor så jag brukar måsta kissa i skogen ibland, brukar inte få nåt på kläderna trots att jag har skoterdress på. Det gäller att hålla upp allting bara. Sen är har jag gärna lite papper i fickan också! :)
    ska inte glömma papper tack
Svar på tråden Hur kissar man utomhus?