• maadicken

dumlefluff och ?? vad passar?

jag har kommit fram till att jag ska ha dumlefluff i 3 års tårtan, men vad ska jag ha mer? vet inte vad som passar ihop eftersom jag aldrig gjort dumlefluff förut...

överst är tårtan en vanlig gräddtårta med nånting på

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden dumlefluff och ?? vad passar?
  • April Mamma

Lät gott, men vad e det? =)

• maadicken

dumlekola som smälts tillsammans med vispgrädde, kyls ner och sedan vispas till fluff

• April Mamma
    maadicken skrev 2010-02-17 22:09:04 följande:
    dumlekola som smälts tillsammans med vispgrädde, kyls ner och sedan vispas till fluff
    mums...måste testa.=)

Hur länge ska man kyla ner det?
  • maadicken

vet inte riktigt, men det måste vara riktigt kallt för att det ska bli bra.
    har aldrig gjort den själv, men den är bara såååå god!
    jag tänkte göra den kvällen innan jag ska göra tårtan.

frågan är bara vad som ska vara i nästa lager...

• turbomorsan

jag hade tre bananer och en annanas som jag mixade så det blev som pure som ett lager å så hade jag dumlefluff över hela tårtan, dock hade inte jag fler lager den gång eftersom jag var för lat för att göra fler bottnar men det var iallafall kanongott

• turbomorsan

Du ska smälta ner dumlen i grädden å sen låta det stå kallt i typ 6 timmar minst innan du vispar upp den, jag hade min i kylen över natten innan jag vispade upp å la den på tårtan, sen är det viktigt att grädden inte kokar eller sjuder

• maadicken

hallon har jag funderat på, fast i så fall blir det "färska" hallon.

även vaniljkräm tänkte jag på, men jag får för mig att det blir väldigt sött. men det kanske det inte blir?

banan och ananas lät spännande, men jag tycker banan blir så oaptitligt i tårtan när den blir brun...

• Bedan
    maadicken skrev 2010-02-18 10:33:08 följande:
    hallon har jag funderat på, fast i så fall blir det "färska" hallon. även vaniljkräm tänkte jag på, men jag får för mig att det blir väldigt sött. men det kanske det inte blir? banan och ananas lät spännande, men jag tycker banan blir så oaptitligt i tårtan när den blir brun...
    Om man skivar bananen istället för att mosa den blir det inte samma känsla av brunt klet, kanske pressa lite citron över skivorna också? Jag brukar lägga skivad banan och vaniljkräm i ett lager i tårta, fast jag har aldrig testat fluff :)
  • Storan

Hej!!

Sitter o letar febrilt efter bra tips till vad man kan ha på en tårta med dumlefluff o hallon i??
    VAd blir bäst ljusa bottnar eller chokladbottnar??

Snälla hjälp:)?

• kerry

Jag brukar göra dumlefluff i ett lager, sen brukar jag skiva jordgubbar och blanda det med grädde och ha i nästa lager, det är super gott, men det ska helst vara färska jordgubbar!

• Storan

men vad har du utanpå tårtan?Vanlig grädde?Skule det funka med någon frosting?

• Wilmis07

Jag hade hallongrädde i ett laget,gott.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Bevabus

Jag brukar ha Ahlgrens bilar - fluff på understa lagret och dumlefluff på det övre Jättegott med ett lager grädde och hackade maraboubitar ovanpå!!

Sing for the moment
  • maadicken

har bestämt mig nu att det andra lagret ska innehålla "färska" hallon och vaniljkräm blandat

Svar på tråden dumlefluff och ?? vad passar?