Vägrar klä på sig själv
Jag har en grabb som är fyra år som inte vill klä på sig ytterkläderna själv. Varje morgon bråkar vi om detta, han sitter ner och grinar och säger gång på gång att han inte kan själv och han vägrar att ens försöka, och om han försöker så gör han inte det ordentligt... jag försöker vara hård och inte hjälpa honom, för saken är den att på dagis så klär han på sig själv utan problem, ibland behöver han hjälp med kängorna men thats it... Jag vet inte vad jag ska göra, varje morgon är det bråk och tråkigheter. Det slutar alltid med att min humör tryter och att jag hjälper honom på med kläderna... Jag orkar inte med detta längre, båda blir ledsna och dagen känns inte riktigt bra även om jag är väldigt noga med att vi kramas och är vänner innan jag har lämnar honom på dagis. Funderar på att bara lugn och sansat hjälpa honom med kläderna men näää, samtidigt så tycker jag bara att en fyraåring ska klä på sig själv... hur hade ni gjort, hjälp!
Kan tillägga att jag även har en dotter på 8 månader som kräver sitt på morgonen!