• snartfaster

Glasögon eller linser under förlossning?

Ni som fött barn och använder glasögon eller linser i vanliga fall, hade ni glasögon eller linser på er under förlossningen?

Ni som ska föda och använder glasögon eller linser i vanliga fall, planerar ni att ha glasögon eller linser på er under förlossningen?

Berätta gärna om varför ni valt som ni valt.

bf beräknad till 15 mars 2010
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glasögon eller linser under förlossning?
  • Stårschan

Glasögon. Men jag har ett vagt minne av att jag tog av dem ett tag under utdrivningsskedet för att de immade igen. Det var inte så hög prio att kunna se bra just då.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Fruochmamma

Linser .. för att slippa glasögon som for omkring.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Hannah76

Linser. Kände att glasögonen skulle vara ivägen. Och jag ser inget utan.

• veh

Jag hade linser. Tycker inte om att ha glasögon...

• 010306

Ja jag hade mina glasögon på annars hade jag fått ont i skallen  ser så pass dåligt.. Har inga linser

• Miss Skellington

Linser. När vi var på visning på förlossningen fick de som hade glasögon ta av sig dem när vi testade lustgasen eftersom de visade sig vara i vägen för masken. Jag ser väldigt dåligt utan och tror att jag skulle få lite panik av att inte kunna se min sambo under förlossningen. Jag har dock med mig glasögonen för att kunna byta till dem om linserna börjar krångla av någon anledning.

• Bonanza

Linser. Glasögonen är ivägen, halkar omkring om man blir svettig, de fungerar inte med lustgasen, man känner sig obekväm med dem.

Med linser finns det inga problem.

• annca

Glasögon, så man kunde ta av dem ibland, och för att vi åkte in mitt i natten - vem vill börja fippla med linser då? och för att en förlossning kan ta en helsickes tid -läs: dagar-, och då är det skönt att slippa fäppla med att plocka ur  och sätta i och ha sig.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Linda1976

Linser + ögondroppar. Man kan bli väldigt torr av lustgasen och som Bonanza sa. Ska du ha lustgas måste du ta av brillorna varje gång...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Lilly mama

Jag valde glasögon istället för linser, för jag tänkte att det skulle ta ett dygn eller så. Jag blir så torr i ögonen av att sova med linser. Nu tog det inte så lång tid, men jag tyckte att det var rätt skönt att kunna ta av glasögonen på slutet och försvinna in i min egen lilla dimmiga värld. Det hjälpte mig att fokusera att inte kunna se de som stod runt om helt tydligt. Hann inte använda så mycket lustgas heller, så jag upplevde inte glasögonen som ett problem.

Svar på tråden Glasögon eller linser under förlossning?