• HelenaMM

Bakbord?

Någon som vet var man får tag i ett klassiskt bakbord?
    Har också kollat in silikonmatta - någon som har erfarenhet av att baka på en sådan? Och var hittar man i så fall en större variant av matta, har bara sett ca 30x40 cm.
    Tacksam för tips!

• Svar på tråden Bakbord?
  • Scaniamamma

måste fråga varför du vill ha större silikonmattor?
    Dom är ju istället för bakplåtspapper och det är väl inte ofta en plåt är större än 30x40? I övrigt så kan jag tillägga att jag tycker dom fungerar jätte bra vi använder dom mycket på konditoriet jag jobbar på.

• HelenaMM

Jag har någnstans sett en variant av matta som man skulle ha istället för bakbord, dvs inte i ugnen. Men jag vet i och för sig inte om de finns i verkligheten?!

• Analoga

Undrar också var man får tag i ett klassiskt bakbord. Hoppas du får svar TS...

• Fenomen a

ikea hade förut men vet ej nu, jag använderplasten ma ska ha i lådr upponer som underlag

• tamate

tupperware har ett degunderlägg som är 66x46 cm som är väldigt populärt. det är altså inte till för att ha i ugnen utan som underlägg när man bakar, sedan har som ju också siliconmatta som går att stoppa in i ugnen.

kolal på deras hemsida i katalogen så ser du hur doms er ut
    själv har jag inte något behov då vår kök är stort och vi har en plats som är gjord för att baka på med en skiva som är lätt rengjord ser ut som typ borden på 70-80 talet med glansig gråvityta. jätte bra. när vi bygger om köket kommer jag vilja ha bra den typen av ytor överallt för dom är lättstädade =)
  • Dinna

Har ni vägarna förbi Trollhättan kan min pappa snickra ett åt er!

Svar på tråden Bakbord?