• Pillemajsan

bara blöjan under byxorna??

min dotter brukar ha body på sig men nu funderar jag för hon har ju även vanliga kortärmade tröjor men hur klär man då?

alltså för fanns ju dom där ankstjärtstrosorna men nu hittar jag inga såna så tar man bara på tröjan och byxor?
    känns som att man skulle vilja att hon har nått över rumpan

ska tillägga att dottern är 6mån

• Svar på tråden bara blöjan under byxorna??
  • muffin

Ja, jag har bara kört med byxor direkt på, blir för krångligt och onödigt mycket att ta av och på annars. Men det är ju vad jag tycker:) Jag känner nog inte någon som har underbyxor över blöjan faktiskt.

• bebis090614

min son är 8mån... har aldrig tänkt tanken ens.. 

han brukar ha mjukisbyxor över blöjan och en tröja till.. inget konstigt med det.
    dumt att göra de onödigt varmt när det inte behövs tycker jag.
  • Allt går fort

dottern har bara haft byxor över och blir samma på sonen. Trosor fick hon ha när blöjan skulle bort

• Rocktroll

Min dotter har bara haft trosor utanpå blöjan på sommaren till klänning {#lang_emotions_sealed} annars tycker jag det är ganska onödigt på blöjbarn.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Cillisen

Byxor direkt på blöjan. Annars blir de varmt och knöligt för de små.

• sarsparis

Känns onödigt att ha något under det fyller ju liksom ingen funktion. vi har bara blöja och sen byxor.

• Finesse

Hon hade enbart trosor på blöjan (sånna med ankstjärt) när hon hade klänning.. för att vara fin typ men har hon byxor har hon blöja + byxor.

Ebba 071228
  • carola1977

Precis, bara trosor om hon inte hade byxor/strumpbyxor, annars blev hon alldeles
    för varm och blev rosa och svidig på hela området som blöjan täckt .
    Tyckte inte om t-shirtar utan hade nästan bara bodysar för att slippa glipan.

• uppdragmamma

Har inte använt kalsonger utan på blöjorna till nåt av barnen.

MEN nu då han har blöja bara ute hemma och på dagis så har han kallingarna utan på blöjan till dagis då han verkar tycka det är lite pinsamt att byta om till kallingar annars.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Lillis BF 1/4 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • SmileyMalin

min 5 månaders har ofta "underbyxor" {#lang_emotions_dreamer}
    Jag fick typ 5-6 stycken vanliga tunna mjuka och undrade vad sjutton jaq skulle ha dom till... men nu skulle jag till och med behöva fler {#lang_emotions_laughing}
    Hon har rätt ofta tröja istället för body  och då vill jag gärna ha ett par underbyxor som håller blöjan på plats i byxorna. Framförallt om man har lite mer "baggy" byxor! 

Nellie 060510 Leah 090921
  • MinaSmåLiv

Ts, de finns trosor för bebisar i alla klädbutiker som säljer bebiskläder och jag har sett "ankstjärtstrosor" både på H&M och Lindex för bara någon månad sen .
    Jag har använt blöjunderbyxor på båda barnen när dom varit bebisar för att blöjan skulle sitta lite båttre på rumpan om dom inte hade body. Tyckte blöjan gled ner lite annars och de kunde lätt läcka vid benen om man inte hade body eller underbyxor på.

Mina älskade ungar
  • Lucky

Dottern hade alltid trosor över blöjan när hon inte hade body! Blöjan satt mycket bättre då! Oftast hade hon body och det använde vi ända tills hon slutade med blöjan vid 2år...
    Köpte jättebra trosor på lindex, tror hon hade typ 62-68 på dem och de funkade hela tiden... 

Danielle i mitt hjärta!
  • Sarah84

Har bara haft byxor över blöjan, hade så ända till dottern sluta med blöja vid 2 års ålder.

• jentho

Nej, använder inte trosor eller kalsonger till barnen, tror det var mer vanligt förr när de hade dom där blöjorna med snibb, då satt de bättre.
    Tycker inte det behövs på dagens blöjor, de sitter bra ändå.

• veh

Jag har haft underbyxor till mitt barn i kombination med tröja, just för att det inte lika lätt blir glipa mellan byxa och tröja.

Skulle hellre bara haft bodies, och skippat underbyxorna, men vad gör man när man har fått ett antal tröjor?

Svar på tråden bara blöjan under byxorna??