• Anonym (trött sambo)

Sambo kollar porr

Sambon och jag har varit tillsammans i 10 år. Allt har varit en dans på rosor och vi har det alldeles underbart.
    Vi har tillsammans en son på 2 år och nästa bebis på ingående, med planerat bf i juni.

Från att jag blev gravid har han blivit helt annorlunda. Han frågar hela tiden om vi ska ha sex, vilket jag inte är så superförtjut i nu som gravid. Känns som jag "ställer upp" nångång då och då för att slippa höra honom tjata. Han ber hela tiden om att få en överraskningsavsugning.
    satt en dag och kollade igenom tidigare besök på datorn och hittade att varje gång jag duschar, eller jobbar kväll sitter han på massor av porrsajter och kollar porr. Mest kollar han på när de har analsex, vet att han har en stor önskan att få ha analsex själv men det är något som jag inte vill ha.
    Orkar inte konfrontera honom i detta, då jag gjort det en gång och då har han kommit med ursäkten att sidorna bara kom upp när han sökte på annat. Och undrar nu hur jag ska göra, kan jag på något sätt spärra dessa sidor så han ej kommer in.
    Jag känner mig kränkt då jag varje kväll jag går och lägger mig börjar fundera på om han bara tittar på filmerna eller om han runkar till dem också.
    Detta har gjort att jag knappt vill se min sambo i ögonen, jag vill rädda detta då jag verkligen älskar honom massor och vill leva med honom.

• Svar på tråden Sambo kollar porr
  • Tommy parterapeuten

Hej

Du behöver nog ta upp det med din sambo igen. Annars kommer det att ligga mellan er vilket inte blir bra. Han behöver respektera att du inte gillar att han är inne på porrsidor och att det gör någonting negativt med dig. Ni kanske skulle behöva att prata lite mer om er sexuella relation om vilka förväntningar ni har och hur ni kan få dom att bli någorlunda synkroniserade. Att spärra sidor skulle kanske fungera men det är nog viktigare att du kan känna att du litar på honom.
    Tommy
Svar på tråden Sambo kollar porr