Ni som gör saft, vilka flaskor?
Jag brukar göra egen saft och fylla 0,5l petflaskor o frysa saften i men nu har vi inga flaskor. Någon som har ett bra tips vad man kan använda istället, de sak gå och kunna frysa iaf..
Jag brukar göra egen saft och fylla 0,5l petflaskor o frysa saften i men nu har vi inga flaskor. Någon som har ett bra tips vad man kan använda istället, de sak gå och kunna frysa iaf..
Om du verkligen inte har något alls hemma just nu så kanske du kan hälla den avsvalnade saften i matlådor eller dubbla plastpåsar, och sedan hälla över den i flaska när du tinar den?
Jag har tagit mjölkförpackningar med en plastpåse i, då får man fyrkantiga block som är lätta att stapla i frysen också.
Smarta tips!! Tack så mycket.
Om man har mycket plats i frysen (som jag som har frysbox) så kan man frysa in saften i plastmuggar. När man ska använda saften så fyller man en tillbringare med kallt vatten, och sen tömmer man i en frusen saftklump från en mugg.
2 dl saft brukar ju rymmas i en plastmugg, och bli lagom med 8-10 dl vatten.. Så blir saften kall på köpet..