• Emelianfian

Buggy Board till Emmaljunga Scooter?

Jag bara älskar Emmaljunga scooter. Hade en till dottern och funderar på att köpa en till sonen men eftersom dottern bara är lite över 2år så behövs ju ståbräda. Skiljer bara 13.5mån mellan barnen. Dottern gillar att gå så våran twin scooter känns onödigt stor. Tänkt såhär köpa en scooter och ha en buggy board till den och skulle dottern inte orka stå på den heller så kan hon ju sitta på fotstödet en stund och vila sig. Funkar det? Hört att barnet kommer längre upp från marken med buggy board så då kanske det inte blir några problem att vagnen är framåtvänd.
    Typiskt att alla snygga sittvagnar ska vara framåtvända. Scootern är ju smidig att ha med sig på semestern med.

Funder detta tror ni? Någon som har det så eller testat? Annars tips på någon annan "billig" vagn som kan funka för oss?

♥ en dotter 071207 - en son 090129 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 10:15
    Annars kanske en Herqules Raptor 6 spin är bättre med en buggyboard det var vi inne på lite med. Men hur stor är den..vill inte ha en som är i storlek med ex Brio kombi..
  • Svar på tråden Buggy Board till Emmaljunga Scooter?
  • Emelianfian

*puffar*

• smarties

Jag har en emmaljunga scooter med emmaljungas egna ståbräda, blir storebror trött så sitter han som du säger på fotstödet och åker han med, funkar finfint :)

Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • Lantani

T'änk på att ditt stora barn inte kommer kunna sitta på fotstödet om du köper nya modellen 2,0, den har nämligen fotstöd i plast, som tål max 3 kg.

• Emelianfian
    Lantani skrev 2010-02-18 10:25:27 följande:
    T'änk på att ditt stora barn inte kommer kunna sitta på fotstödet om du köper nya modellen 2,0, den har nämligen fotstöd i plast, som tål max 3 kg.
    Nej jag vill ha 09an tycker inte att den nya modellen är speciellt snygg. Ser konstig ut i chassit. Tyvärr så är ju nte varukorgen speciellt stor på den "gamla" modellen. men men man kan ju inte få allt.
  • Emelianfian
    smarties skrev 2010-02-18 10:23:31 följande:
    Jag har en emmaljunga scooter med emmaljungas egna ståbräda, blir storebror trött så sitter han som du säger på fotstödet och åker han med, funkar finfint :)
    Barnet slår inte i huvudet i handtaget eller? Nu vet jag ju inte hur gammal och hur lång din son är men min dotter är 96cm och ah har ju bara läst att buggyboarden är något högre än en vanlig ståbräda..vill ju att hon ska se lite med och inte bara suffletten.
  • smarties
    Emelianfian skrev 2010-02-18 19:12:47 följande:
    Barnet slår inte i huvudet i handtaget eller? Nu vet jag ju inte hur gammal och hur lång din son är men min dotter är 96cm och ah har ju bara läst att buggyboarden är något högre än en vanlig ståbräda..vill ju att hon ska se lite med och inte bara suffletten.
    Min son är 109 lång och slår inte i handtaget, han står ju mellan handtaget och vagnen..?
  • Emelianfian
    smarties skrev 2010-02-19 07:50:10 följande:
    Min son är 109 lång och slår inte i handtaget, han står ju mellan handtaget och vagnen..?
    okej, ah jag menade bakhuvudet..
  • smarties
    Emelianfian skrev 2010-02-19 09:02:19 följande:
    okej, ah jag menade bakhuvudet..
    Nejdå, inte alls, är gott om plats mellan där tycker jag. :)
Svar på tråden Buggy Board till Emmaljunga Scooter?