• Änglalik86

Ensamstående föräldrar i Sthlm

Hej,

Jag vet att jag inte är den enda ensamstående föräldern i Stockholm..
    Tänkte om det kanske är fler som vill samlas i denna tråd och prata om allt mellan himmel och jord :)

• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Sthlm
  • Wry
    Änglalik86 skrev 2010-02-18 10:05:12 följande:
    Hej, Jag vet att jag inte är den enda ensamstående föräldern i Stockholm..
    {#lang_emotions_surprised} Hur vet du det? Har du spionerat på mig?

Är ensamstående med en liten son på snart åtta månader. Mysigt ibland, slitsamt ibland. Just nu är det lite separtionsfas på gång, svårt att somna på kvällarna, med andra ord.
  • Amanda78

Ja visst är vi flera...bara att man kan känna sig som den enda ibland..
    Som den ensamaste ibland..
    Är tyvärr väldigt soppig på att hålla till i forumet..

• Änglalik86
    Wry skrev 2010-02-19 13:14:38 följande:
    Hur vet du det? Har du spionerat på mig? Är ensamstående med en liten son på snart åtta månader. Mysigt ibland, slitsamt ibland. Just nu är det lite separtionsfas på gång, svårt att somna på kvällarna, med andra ord.
    Haha ja självklart har ja spionerat på dig ;) haha nej då men skönt att se att humorn är på topp =)

Stackare va jobbigt, hade det så när jag och mitt barns pappa oxå precis hade flyttat isär men nu är det bättre... bortsett från att min son har kommit in i 2års trotsen och det känns lite tufft när man är helt ensam =(
  • Änglalik86
    Amanda78 skrev 2010-02-22 20:21:46 följande:
    Ja visst är vi flera...bara att man kan känna sig som den enda ibland..Som den ensamaste ibland..Är tyvärr väldigt soppig på att hålla till i forumet..
    Gud ja, var och varannan dag känner ja mig som den enda ensamstående på den här planeten och det känns väldigt tufft ibland.. och vänner som inte sitter i samma situation förstår inte... därför ja känner att det här forumet behövs... så vi som sitter i samma situation kan stötta varandra, diskutera saker och kanske bygga upp en ny vänskapskrets ;)

och är det så att det känns jobbigt att gå in och kolla forumet hela tiden så kan vi ju prata mera någon annanstans... mail, msn, facebook eller kanske någon annan stans ;)
  • Mookie

Hej!
    Här är en till singelmamma:) Har en 6-månaders dotter, har varit ensam från början, dvs genom hela grav.
    Men jag kunde nog inte önskat mig en "snällare" bebbe{#lang_emotions_smile}

• Änglalik86
    Mookie skrev 2010-02-25 14:54:21 följande:
    Hej!Här är en till singelmamma:) Har en 6-månaders dotter, har varit ensam från början, dvs genom hela grav. Men jag kunde nog inte önskat mig en "snällare" bebbe
    Skönt att höra att du har en lugn liten bebis =) Har själv mer eller mindre varit själv från början (pga en strulig sambo) och min son var oxå jätte lugnt. var alltid glad, och sov hela nätterna fram till 9 på morgonen - gud va ja saknar det.

Nu är det upp tidigt och full rulle från morgon till kväll...
    Och den här två års trotsen är verkligen tuff =/ så njut av lugnet så länge det varar ;)
  • Mookie

Ja, jag får som sagt njuta så länge det varar:)
    Men nu är det tänder på g, så det blir inte mycket sömn nu... Hon vägrar sova själv i sin säng, så jag ligger stel som en pinne medan lillan sparkar omrking i sängen och vrider sig runt som en klocka{#lang_emotions_laughing}
    Inte lätt när det gör ont på de små och de inte förstår varför...  Jag får försöka sova på dagen när ändå hon sover! Fast det har man ju inte tid med direkt...;)

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Sthlm