• Xand3r

Behöver hjälp med presentkorg :)

e det någon som har tips på va man kan fylla en korg me?? ska ge den till min mamma som tack för att hon passat våra barn när jag vart dålig :)

• Svar på tråden Behöver hjälp med presentkorg :)
  • SofiaO

Jag gjorde en korg till mina föräldrar i julas och den innehöll;

ca 10 sorters olika godis (tryffel, kola mm)
    saffransskorpor i en hemmagjord kartong med silkespapper och fint snöre runt om
    fina servetter
    hjortronglögg
    rökt hjortstek
    varsitt örngott där det stod fina ord på

Ja, du...
    En del idéer kan du ju ta efter; de är ju inte särskilt "juliga"

Du kan ju köpa något gott vin (eller något annat att dricka om hon inte dricker vin), baka fina cupcakes, köpa fina servetter, göra tryffel och kola, baka mandelbiscotti.... Finns massor av fina saker man kan göra! Det behöver inte kosta skjortan.
    Du kan ju också göra en korg med spa-tema och köpa badsalter, fin handduk osv.

Annars finns ju färdiga korgar att köpa, men eftersom du lade ut tråden såhär så antar jag att du ville göra den själv?

• joojoo

Beror lite på vem det är till. Om det är någon som själv köper lite dyrare varor skulle jag sats på sånt som jag inte tror att de smakat. Om det var till någon som inte unnar sig själv lite dyrare grejer så skulle jag köpa lite dyrare sorter.

Förslag: ölkorv, kex,ost, te, oljor, vinäger, vin, annan dricka tex lyxig juice, dippsåser och chips, nötter, exotiska frukter, kakor, godis. Blanda vilt eller fyll med olika sorter av samma vara.
    Om man inte vill ha mat så: ansiktsmasker, hudkräm, lypsyl i snygg variant, eller ett gäng tidningar. 
    Finns säkert mer men just nu tog det stopp.
  • zephyr

Gör en temakorg. T,ex ostbricka. I den har du: Vin, kex, ölkorv, marmelad. Du kan välja om du vill ha ostar i också. Eller om det bara ska vara tillbehören.

Annars kan du ha tema te eller kaffe. Då köper du något fint te eller kaffe. En fin mugg. Och lite god choklad. Kan baka lite kakor eller nåt och lägga i.

• Stårschan

Du kan också lägga i några tidningar (skvallerblaskor, korsordstidningar, resemagasin eller vad hon nu gillar). Färgglada garnnystan om hon är den pysliga typen. Doftljus. Exotiska fröpåsar om hon är trädgårdsintresserad.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
Svar på tråden Behöver hjälp med presentkorg :)