• marika o Oliver

Tips inför möhippa

Vi skall börja planera möhippa för en mycket god vän.

HJÄLP...tips, vad skall man göra?
    Vi kommer hålla till i göteborg och blir troligtvis runt 10tjejer.

Alla tips är välkomna

Oliver 041120 Emilia 080615
  • Svar på tråden Tips inför möhippa
  • Fotavtryck

Allt beror ju på hur mycket pengar ni lägger vardera.
    O vad bruden är för tjej.
    Är hon en traditionell som vill sjunga in en skiva. Eller nån som vil prova på sumobrottning eller curling?
    Ska det vara hela dagen eller bara kvällsaktivitet?
    Är det bara blivande bruden som ska göra saker eller vill ni alla vara med o kul?

Personligen tycker jag att ALLA i sällskpaet ska ha kul. SÅ se till att träffas o diskutera vad var o en har för tankar o önskemål. Några kanske vill gå till en atelje o göra dilldos, smycken eller tavlor.
    Andra vill ut o rida islandshäst o middag.
    Några vill ha det lugnt o andra hysteriskt.

10 tjejer o 10 viljor.
    Lycka till

• Min högsta önskan

När vi hade möhippa för min syster så gjorde vi detta:
    Först fick hon klä på sej en konståkningsdräkt och vi åkte skridskor tillsammans.
    Sen hade vi ordnat så hon fick spela in en cd-singel.
    Efer det gick vi hem till en av tjejerna där det blev mat, och sen sexparty. Syrran fick vara "demonstratör".
    Avslutade kvällen med att parta loss på ett uteställe.
    Eftersom syrran är en stor ölälskare, så hade alla deltagare köpt 2 brukar öl till henna, så hon fick testa många nya (och gamla) sorter.
    Vi var ca 10 stycken som deltog.

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • vivianne

Börja med att fundera ut en budget. För en del är det helt OK att lägga ut 2000:- för en rolig heldag medan en annan kanske helt enkelt inte har de pengarna...

Vad gillar bruden? En brud jag hörde om hade alltid drömt om att köra lastbil så de åkte ut till en övningsbana där hon fick en lektion. Kul för henne!!!! En annan kanske vill rida/åka rodel/måla kroki eller bara ha vindränkt picnic i en park
  • nano

Det behöver inte vara så himla mycket egentligen, det viktigaste är att det blir något hon uppskattar för det är dag man vill komma ihåg länge!

Min möhippa var väldigt enkel (var iofs väldigt förkyld så det hade lite med saken att göra ) och bestod av lunch ute med en skara vänner (några hade jag itne träffat på flera år!) och sen en härlig kväll med prat och sällskapsspel (som jag älskar!) hemma hos en vän. Var en toppenkväll och skulle inte ha velat göra nåt annat.

• Fotavtryck

När jag gifter mig så önskar jag en möhippa där alla tjejer/kvinnor som är bjudna till bröllopet även blir bjudna till möhippan. Även min mammam o mormor osv.

I vår budget finns det pengar för möhippa respektive svensexa, just för att fler ska kunna vara med o att det ska göras roliga saker.

Personligen skulle jag inte vilja sjunga in en skiva o gå på golden hist eller liknande. Utan det ska vara speciellt
    Höghöjdsbana. gocart, sumobrottning eller liknande. O meningen ar ju att alla deltagare ska få prova på, inte bara jag o dom andra får titta på.

• snart 4

något jag själv hade velat göra är att testa blåsa ett eget glas eller liknande:)

• marika o Oliver

Tack för svaren!

Bruden är en ganska lugn tjej som inte skulle uppskatta saker som att springa naken runt på stan eller liknande utan det är väl någon typ av aktivitet som vi tänkt.

Islandshästar eller glasblåsning låter kul och inte jätte dyrt?

Oliver 041120 Emilia 080615
  • La Lola
    Daniel 065 skrev 2012-11-29 15:26:57 följande:
    Frugans vänner hade anordnat en matlagningsaktivitet som hette Laga med kock - som var väldigt uppskattad.
    Och det här tråden är över 2 år gammal....
    Nu börjar det lukta reklam och spamning.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Tips inför möhippa