• Anonym (Allie)

Tusen finnar på ryggen.

Jag har för flera år sedan passerat tonåren, och även blivit av med finnarna i ansiktet. Visst dyker det upp någon då och då, men det är sällan.

Ryggen däremot... Den ser ut som ett slagfält. Typ tusen finnar av varierande storlek. Snart är det sommar, linne och bikini! Jag är grymt avis på alla tjejer med släta, fina ryggar.

Vad gör jag? Tips och mirakelkurer mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Tusen finnar på ryggen.
  • fetsnygg

kan det finnas någon klinikbehandling? nån hudvårdsbehandling? sjukvård? har du kollat upp det nån gång?

Annars är det nog bara att köpa nåt skrubb och använda medel är jag rädd

Jag brukar inte ha finnar på ryggen, men nu är jag gravid och dom poppar upp hela tiden.. inte kopiösa mängder, men tillräckligt för att vara irriterande och jag har ingen aning. Har du googlat? jag googlar alltid det mesta..

• fetsnygg

förresten.. jag vet inte om du solar solarium, men om du inte gör det kan det vara värt att prova. När jag får mycker finnar i ansiktet, och knottrig hud om vintern särskilt (antar att det är hårsäckarna som liksom blir knottriga) så solar jag solarium några gånger, och huden blir ungefär tio gånger bättre nästan direkt.

• Anonym (Allie)

Tack för svaret!

Ska jag vara ärlig så har jag typ inte kollat upp det alls.

På apoteket finns ju massa rengöringslotioner, ansiktsvatten och dylikt. Kan jag använda det på ryggen också?

• fetsnygg
    Anonym (Allie) skrev 2010-02-18 10:50:40 följande:
    Tack för svaret! Ska jag vara ärlig så har jag typ inte kollat upp det alls. På apoteket finns ju massa rengöringslotioner, ansiktsvatten och dylikt. Kan jag använda det på ryggen också?
    ja det är klart du kan, men det kan bil svårt att komma åt. Du kanske kan kombinera rengöring med solning, och om det inte ger synligt resultat på en månad eller så, så skulle jag rekomendera att en allmänläkare tittar på det. Om du verkligen lider av det, även om det mest är mentalt, så kan det ju vara värt 200:- eller vad det kostar att gå till doktorn lycka till!
  • Anonym (Allie)
    fetsnygg skrev 2010-02-18 10:49:20 följande:
    förresten.. jag vet inte om du solar solarium, men om du inte gör det kan det vara värt att prova. När jag får mycker finnar i ansiktet, och knottrig hud om vintern särskilt (antar att det är hårsäckarna som liksom blir knottriga) så solar jag solarium några gånger, och huden blir ungefär tio gånger bättre nästan direkt.
    Det var länge sedan jag gjorde det, kanske skulle testa ett par gånger! Lite schysst färg är ju aldrig fel det heller.
  • fetsnygg
    Anonym (Allie) skrev 2010-02-18 10:54:49 följande:
    Det var länge sedan jag gjorde det, kanske skulle testa ett par gånger! Lite schysst färg är ju aldrig fel det heller.
    Så tycker jag med Man känner sig lite frächare jämfört med vinterblek, och huden blir bättre Dessutom blir man piggare av lite ljus.. Sola försiktigt bara så du inte bränner dig.
  • Fiaz

Vet du vad? Min sambo har finnar på ryggen oxå och dom förvinner helt när han solar så jag tycker som "fetsnygg" att du ska testa det några gånger!

• Anonym (xxx)

Min man hade finnar på ryggen för många år sedan men de försvann när han slutade använda mjölkprodukter.

Dom kommer tillbaks så fort han äter mjölkprodukter igen.
  • prinsessan06

Testa Öljästtabletter! På hälsokostaffären finns en sort som heter Dr Bradford's  Bryggeri Öljäst tabletter. En burk med 1000 (tusen!!!) tabletter kostar ca 180 - 200 kr. Du ska ta 6 tabletter om dan. Den räcker alltså i månader. En burk för 200 kr som räcker i månader! Dom tabletterna har räddat min hud! Jag "vågar" inte vara utan numera. Prova också Bodyshops Aloe vera serie. det finns rengöring, ansiktsvatten och fuktkräm. Jag vågar inte använda några andra produkter. Jag kan ibland få enstaka finnar i ansiktet eller ryggen men det är en droppe i havet mot hur det var förut.

Jag vet hur det känns ska du veta och du är inte ensam. Du kommer att hitta något som hjälper men var beredd på att ha tålamod. Och om du vill kan även prova vanlig hydrokortisonsalva. Stryk lite lite lite på finnarna. Det hjälper mot inflammationen i finnen. Jag har alltid sån salva hemma för säkerhets skull och det gör faktiskt att finnen blir lite mindre röd  och inte lika stor.

Svar på tråden Tusen finnar på ryggen.