Hormonermedhumör skrev 2010-02-18 14:13:23 följande:
Så det var orsakat av virus ? Du hade alltså smärta i nacken...det var ej så att du hade stela/hårda nackmuskler ? Var satt huvudvärken ? Hur intensiv var den ? Hur mkt illamående och kräkningar var det ? Kom alla symtom samtidigt ? Du fick ingen annan behandling ? Fick du några komplikationer efteråt ?
Snälla du, jag var 19 år... Minns att jag kräktes och att pojkvännen höll om mig inne på toaletten, gulligt (det har aldrig hänt varken förr eller senare att någon gjort).
JA, alla symptom kom väldigt plötsligt under en härlig middag (hemgjord pommes frites och hemgjord bearnaise-sås med gott kött och vin, den killens paradrätt, det minns jag... - rött vin till, jag är alltid måttlig med alkohol).
Nej, jag fick ingen behandling, bara förhållingsorder (det var 1964, så gammal är jag!) På skolan jag gick blev det lite panik, det finns ju en väldigt smittsam hjärnhinneinflammation. Min variant var ju en komplikation till påssjukan jag nonchalerade för att skriva studentskrivningarna.
Jag har vissa problem som besvärat mig i arbetslivet och annars också; blir fort trött osv - en närstående läkare gissar att det har med meningiten att göra. Mina teorier att det lika gärna kan ha att göra med hjärnskakning efter en vurpa i skidbacke i Åre några år tidigare under en skolresa avfärdar läkaren. Då brydde sig ingen om att undersöka mig eller be mig vila.
Och jag hade inte tålamod att slå dank efter hjärnhinneinflammationen - började ta körlektioner. Har ingen aníng om om det var fel.