• Anonym

Gravid och onanerar. Mår dåligt!

Jag är gravid och sexlusten har ökat sen dess. Brukar onanera ungefär minst  1 gång om dagen,ibland 3! Men vad händer med bebisen inne i magen när jag får orgasm? mår den dåligt,skadar jag den??  känner mig så äcklig som ligger där och tänker på snusk när jag har en liten i magen! Det känns fel helt enkelt. Jag får så dåligt samvete och har sån ångest efteråt..
    Märker också att lillen rör sig mindre när jag håller på.. Vad händer exakt inne i livmodern när jag kommer och hur påverkar det bebisen?

• Svar på tråden Gravid och onanerar. Mår dåligt!
  • Anonym

Ring BM anonymt.

Om det hade varit farligt sa hade dom sagt nanting. Om man kan ha sex kan man nog onanera oxa.
    Och vad du ligger och funderar pa vet ju inte bebisen. Kor pa!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-18 16:49:44 följande:
    Ring BM anonymt. Om det hade varit farligt sa hade dom sagt nanting. Om man kan ha sex kan man nog onanera oxa. Och vad du ligger och funderar pa vet ju inte bebisen. Kor pa!
    Ringa bm anonymt? ska jag andas in helium så att hon inte hör att det är jag? {#lang_emotions_laughing}
    Nää sex har jag inte haft på månader,fast sen är jag singel också..
  • Nennie
    Anonym skrev 2010-02-18 16:37:51 följande:
    Jag är gravid och sexlusten har ökat sen dess. Brukar onanera ungefär minst  1 gång om dagen,ibland 3! Men vad händer med bebisen inne i magen när jag får orgasm? mår den dåligt,skadar jag den??  känner mig så äcklig som ligger där och tänker på snusk när jag har en liten i magen! Det känns fel helt enkelt. Jag får så dåligt samvete och har sån ångest efteråt.. Märker också att lillen rör sig mindre när jag håller på.. Vad händer exakt inne i livmodern när jag kommer och hur påverkar det bebisen?
    Jag var precis likadan när jag väntade dottern :D
    Verkade då inte vara någon fara! :)
    Njut på!
  • Anonym
    TjockKatt skrev 2010-02-18 16:51:29 följande:
    Är det farligt för barnet att du andas? Äter? Kissar? Nej. Det är ingenting farligt.
    Men vet du på vilket sätt det påverkar bebisen och vad som händer när man får orgams?
    Det jag vill veta för att kunna känna mig säker.. Sitt där och dumförklara mig men du ska nog veta vad du pratar om också.
  • elinville

Vad vet jag vet och hört så påverkar en orgasm endast bebisen positivt! Blodflödet till just livmodern ökar ju, mår-bra-hormin frisläpps vilket är kommer bebisen till nytta et etc

Maja 0707, Bebis 1002
  • TjockKatt
    Anonym skrev 2010-02-18 16:54:44 följande:
    Men vet du på vilket sätt det påverkar bebisen och vad som händer när man får orgams? Det jag vill veta för att kunna känna mig säker.. Sitt där och dumförklara mig men du ska nog veta vad du pratar om också.
    Jag dumförklarar ingen. Jag drog streck till andra helt naturliga saker ens kropp gör, och som inte heller är farligt.
    På vilket sätt skulle en orgasm påverka ett foster, menar du? :/
  • Dimitra
    elinville skrev 2010-02-18 16:56:26 följande:
    Vad vet jag vet och hört så påverkar en orgasm endast bebisen positivt! Blodflödet till just livmodern ökar ju, mår-bra-hormin frisläpps vilket är kommer bebisen till nytta et etc
    Precis. Samt att bebisen får en fin kram
    The Dimitra universe.
  • elinville

Googlat:

"Behövs sexuell utlevelse är onani perfekt, särskilt om partnern inte riktigt orkar hänga med i det ökade sexuella tempot. Många gravida kvinnor onanerar varje dag och mår strålande av det. Så det är bara att göra det du känner för. Onani är inte skadligt vare sig du är gravid eller annars. Bara njut. "
    www.alltforforaldrar.se/page/artikel/gkal-sex-under-graviditeten-0

blogg.alltombarn.se/katerina/2008/11/27/jag-ar-gravid-ar-det-farligt-att-anvanda-vibrator-vid-sex/

Maja 0707, Bebis 1002
  • Anonym
    TjockKatt skrev 2010-02-18 16:57:56 följande:
    Jag dumförklarar ingen. Jag drog streck till andra helt naturliga saker ens kropp gör, och som inte heller är farligt. På vilket sätt skulle en orgasm påverka ett foster, menar du? :/
    Det var ju det jag undrade men du kan tydligen inte svara!  Man kan nog inte jämföra födintagande med en orgasm!  Vet du inte hur det påverkar eller vad som händer så ska du inte heller vara så säker på vad du pratar om!  Att säga att det inte är farligt och sen inte komma med nån vidare förklaring till och på det vara kaxig!  Sist i inlägget frågar du nåt som du själv inte kunde svara på.
  • Anonym
    MadNad skrev 2010-02-18 17:00:45 följande:
    herregud.
    Vad är det som är så "herregud" med min fråga? tacka vet jag som kommer med fakta och länkar till vad jag frågade och inte bara suckar utan kunskap! Det om nåt är nåt att sucka över!
  • Anonym
    elinville skrev 2010-02-18 17:01:28 följande:
    Googlat: "Behövs sexuell utlevelse är onani perfekt, särskilt om partnern inte riktigt orkar hänga med i det ökade sexuella tempot. Många gravida kvinnor onanerar varje dag och mår strålande av det. Så det är bara att göra det du känner för. Onani är inte skadligt vare sig du är gravid eller annars. Bara njut. " www.alltforforaldrar.se/page/artikel/gkal-sex... blogg.alltombarn.se/katerina/2008/11/27/jag-a.../
    Tack för infon och länkarna! Det var ungefär ett sånt här svar jag sökte efter när jag frågade här{#lang_emotions_wink}  Nu kan jag iaf känna mig lugnare och försöka släppa på ångesten..
  • Anonym (ssk)

Vid en orgasm får man sammadragningar i livmodern, vilket bebisen inte alls mår dåligt av vid en frisk graviditet. Det är nog mer om man riskerar föda för tidigt el. liknande som man ska vara återhållsam med att framkalla sammandragningar. Är allt som det ska så mår bebisen bra av den ökade blodgenomströmningen samt de lyckohormoner som orgasmen ger. Så onanera vidare du Bebisen har ju som sagt inte den blekaste aning om vad du håller på med eller vad du tänker.

• Anonym (Kärlek)

Jag fick höra att bebisen bara blir lite extra kramad =)

• Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2010-02-21 20:52:13 följande:
    Vid en orgasm får man sammadragningar i livmodern, vilket bebisen inte alls mår dåligt av vid en frisk graviditet. Det är nog mer om man riskerar föda för tidigt el. liknande som man ska vara återhållsam med att framkalla sammandragningar. Är allt som det ska så mår bebisen bra av den ökade blodgenomströmningen samt de lyckohormoner som orgasmen ger. Så onanera vidare du Bebisen har ju som sagt inte den blekaste aning om vad du håller på med eller vad du tänker.
    Härligt då! Tror dock att de där skamkänslorna och ångesten jag känner när jag onanerar sitter hårt och sträcker sig långt bak då jag redan som liten alltid känt att det jag gjort varit fel och alltid skämts för att jag tagit på mig själv.. Bara tanken på att min familj sett mig onanera nån gång när jag bodde hemma gör att jag skäms ihjäl och känner mig så äcklig.
    Komplicerat som sagt!
Svar på tråden Gravid och onanerar. Mår dåligt!