• Helena 78

Coton de tuléar?

Vi har en liten hund på 2 år som kom till oss då hon var 6 månader (omplaceringshund). Det sas att hon var en blandning på Bichon Frisé/Yorkshireterrier, men ju större hon har blivit så har jag börjat tveka ang. rasen.

Jag har suttit & tittat på bilder & nu till min fråga... Kan min hund vara en Coton de tuléar?
    Storleken & vikten stämmer in på en sån, men jag vet inte. Hoppas nån kan hjälpa mig! Vill så gärna veta vad hon egentligen är för en ras. 

• Svar på tråden Coton de tuléar?
  • hmcc

Omöjligt att veta, hon kan fått den vita färgen från bichon och krullet kan vara utslätat från yorken.

Men man vet aldrig, går det inte att få tag i uppfödaren oh försöka få svart på vitt.

• Bedan

Det ser faktiskt lite ut som en sådan...

• Helena 78
    caroline 32 skrev 2010-02-18 18:01:42 följande:
    Hon ser ut som en Cotton tycker jag.
    Bedan skrev 2010-02-18 18:01:08 följande:
    Det ser faktiskt lite ut som en sådan...
    Ja, det tycker ju jag åxå. Hon är för stor för att vara Bichon/Yorkie... en vän till mig har en sån, men den är ju mycket mindre än min ulltuss. I pälsen är de rätt så lika, men inte storleksmässigt.

Ingen som har en Cotton som kan säga vad de tror?
  • Bedan
    Helena 78 skrev 2010-02-18 18:07:28 följande:
    Ja, det tycker ju jag åxå. Hon är för stor för att vara Bichon/Yorkie... en vän till mig har en sån, men den är ju mycket mindre än min ulltuss. I pälsen är de rätt så lika, men inte storleksmässigt. Ingen som har en Cotton som kan säga vad de tror?
    Cotton är fortfarande ganska ovanlig i sverige men någon kanske det finns.
  • hmcc

Lite udda att dom skulle hitta på den blandningen OM det nu är en cotton...men man vet inte hur folk som säljer blandraser tänker...

• Helena 78

Det är lite invecklat det här... De första som hade hunden hämtade henne från utlandet, men de förlorade henne pga att de inte var snälla med henne. Då kom hon till en "fosterfamilj" som skulle behålla henne. De kunde dock inte behålla vovven & då fick vi köpa henne, 6 månader gammal. De som hade henne först sa att det var blandningen Bichon/Yorkie, men de hade inga papper eller nåt sånt...

• caroline 32

Du kan kolla min kompis hemsida vaneva.se
    Dom föder upp Cotton bla. Det finns en hund där som har samma färger och teckning som din har.

• Helena 78
    caroline 32 skrev 2010-02-19 15:08:00 följande:
    Du kan kolla min kompis hemsida vaneva.seDom föder upp Cotton bla. Det finns en hund där som har samma färger och teckning som din har.
    Tack för länken. Funderar på att ta kontakt med din kompis & höra vad hon tror...
Svar på tråden Coton de tuléar?